Kjetil Jansrud vant i Kvitfjell i fjor. (NTB scanpix)

Alpint: Seks fartskjørere i Kvitfjell

Norges Skiforbund har tatt ut seks utøvere til helgas fartsfest i Gudbrandsdalen.

Det er klart for to utforrenn og et super-G-renn i Gudbrandsdalen fredag, lørdag og søndag. Fersk verdensmester og hjemmehåp, Kjetil Jansrud, stiller i spissen for den norske troppen i Kvitfjell.  Kjetil har vunnet ett eller flere renn i Kvitfjell siden 2012. Sju ganger har han stått øverst på seierspallen. Denne helgen får han ikke mindre enn tre nye forsøk til å styrke sin posisjon som Kongen av Kvitfjell. Kjetil og de alle de andre kan glede seg over topp forhold og ikke minst like forhold i årets renn. Hannes Trinkl, selv vinner i Kvitfjell i 2002, har nå jobben som assisterende renndirektør i FIS.
-Det er fantastiske fine forhold i Kvitfjell nå. Arrangøren har gjort en strålende jobb, nå gleder vi oss til at fartsfesten kan starte, forteller Trinkl.

Program for helga i Kvitfjell:
Torsdag 28. februar:
Kl. 11: 00: Offisiell trening, utfor

Fredag 1. mars:
Kl. 11: 00: Utfor

Lørdag 2. mars:
Kl. 10: 00: Utfor

Søndag 3. mars:
Kl. 11: 00: Super-G

Les også: Ekstrarenn i utfor fredag. Se sak på skiforbundet.no

Arrangørenes nettsider
Følg rennene på fisski.com

Det er også fartsrenn for kvinnene i Sochi i helga. Raghild Mowinckel og Kajsa Vickoff Lie kjører for Norge.

Disse kjører i Kvitfjell:
Kjetil Jansrud, Peer Gynt Alpin
Aleksander Aamodt Kilde, Lommedalens IL
Adrian Smiseth Sejersted, Stabæk IF
Rasmus Windingstad, Bærums Skiklub
Stian Saugestad, Grong IL
Bjørnar Neteland, Fana IL (super-G)

Sochi:
Ragnhild Mowinckel, Sportsklubben Rival