Skilisens

Med skilisens får du en god forsikring ved idrettsskade, samtidig som du kan starte i renn i Norge og utlandet. Nedenfor ser du en oversikt over de ulike lisenstypene.

Årslisensen for 2018/2019 legges klar til betaling i løpet av siste uka i september 2018. For dere som har lisens for sesongen 2017/2018 vil dere finne betalingsinformasjon på www.minidrett.no.

Skilisensen er først og fremst en idrettsskadeforsikring og erstatter ikke en reiseforsikring. Husk at reiseforsikringen må dekke den idrettsaktiviteten du utfører.

TURRENN- OG TRENINGSLISENS

Med turrenn- og treningslisens er du forsikret 365 dager i året, samtidig som du også er forsikret for alle turrenn du ønsker å gå i Norge og utlandet. Turrenn- og treningslisens krever ikke medlemsskap i klubb tilsluttet Norges Skiforbund.
Dette er en meget god lisens for deg som trener og går turrenn. Lisensen koster kr 800,-  i året. Kjøp denne i dag, så er du sikret hvis uhellet er ute.  Se forsikringsvilkår og dekning.

Årslisens

Skal du konkurrere i flere skirenn som står i vår terminliste, er det best med årslisens. For å kunne kjøpe årslisens må du være medlem i en klubb tilsuttet Norges Skiforbund. Lisensen gir en god forsikring som gjelder for all aktivitet fra 1. oktober til 30. september året etter. Lisensen gjelder fra betalingsdato.
Den dagen du fyller år, er du i ny årsklasse for skilisensen. Eksempler: Fra den dagen utøveren fyller 13 år, er det påkrevet med skilisens. Fra den dagen utøveren fyller 26 år, må utøveren betale 150 kr for engangslisens. Fra den dagen utøveren fyller 70 år, er det frivillig med skilisens.

- Du hadde årslisens i fjor og ønsker det samme i år:

Logg deg inn på Min idrett. Her vil du finne betalingsinformasjon og du kan betale online eller ved bruke av KID. På din side på www.minidrett.no, finner du ditt lisensbevis. Skiv ut lisensbeviset og ta det med deg på skirennene i vinter. Hvis det er et par år siden du hadde lisens, ta kontakt med klubben din, slik at de kan registrere deg som aktiv utøver igjen.

- Du har aldri hatt årslisens eller har hatt årslisens for flere sesonger siden, men ønsker det nå:

Ta kontakt med klubben du er medlem i eller ønsker å ha medlemskap i direkte. Klubben sørger for at betalingsinformasjon sendes på e-post til deg når du er registrert som betalt medlem og aktiv utøver. På din side på www.minidrett.no, vil betalingsinformasjonen ligge.

- Utvidet årslisens 2018-2019

Du kan også utvide grunnlisensen til utvidet årslisens i Min Idrett under lisenser ved å betale differansen mellom lisensene. Forsikringsdekningene blir med dette betydelig bedre. Se tabell nedenfor. Kid og kontonummer finner du i Min Idrett under lisens.

Årslisens  Utvidet årslisens
Alpint   1900 kr
Freestyle   1550 kr
Hopp/Kombinert 500 kr 1350 kr
Langrenn og Randonee 310 kr

Telemark 430 kr 1000 kr
Randonee (samme lisens som langrenn)

ENGANGSlisens

Ønsker du kun å kjøpe lisens for et aktuelt skirenn kan du gjøre det. Da gjelder det bare dette rennet og det betales til arrangøren.
For løpere 13 – 25 år koster engangslisensen kr 60.
For løpere som er 26 år og eldre koster engangslisensen kr 150.
For deltagere i trimklasser med og uten tidtaking koster engangslisens kr. 60.
I familieklasser i turrenn betales bare for to (2) engangslisenser, altså maks 120 kroner.

Hvis du skal gå turrenn i utlandet og ikke har årslisens, må du betale engangslisens direkte til Norges Skiforbund. Betal engangslisens i  NSFShop.no. Husk å ta med kvitteringen på betalt lisens til rennet du skal gå.

SUPPORT

E-post: skilisens@skiforbundet.no