Har du husket skilisens?

Skisesongen er snart i gang, husk at alle skiløpere over 13 år må betale skilisens for å kunne delta på skirenn.

Barn under 13 år
Fram til den dagen du fyller 13 år, er alle barn som er medlemmer i et idrettslag automatisk dekket av Idrettsforbundets barneforsikring. Da behøver du IKKE betale skilisens.

F.o.m. fylte 13 år
... er man ikke lenger forsikret gjennom barneforsikringen, og må løse skilisens for å kunne delta i terminfestede renn - enten årslisens eller engangslisens.

Årslisensen for 2017-18 er klar til betaling. Priser på lisensene er som for sesongen 2016-17. Dekninger og vilkår endret noe til det bedre.

SKILISENSEN ER INGEN REISEFORSIKRING

Skilisensen er først og fremst en idrettsskadeforsikring og erstatter på ingen måte en reiseforsikring. Husk at reiseforsikringen må dekke den idrettsaktiviteten du utfører.

TURRENN- OG TRENINGSLISENS

Med turrenn- og treningslisens er du forsikret 365 dager i året, samtidig som du også er forsikret for alle turrenn du ønsker å gå i Norge og utlandet. Turrenn- og treningslisens krever ikke medlemsskap i klubb tilsluttet Norges Skiforbund.
Dette er en meget god lisens for deg som trener og går turrenn. Lisensen koster kr 800,-  i året. Kjøp denne i dag, så er du sikret hvis uhellet er ute.  Se forsikringsvilkår og dekning.

Årslisens

Skal du konkurrere i flere skirenn som står i vår terminliste, er det best med årslisens. For å kunne kjøpe årslisens må du være medlem i en klubb tilsuttet Norges Skiforbund. Lisensen gir en god forsikring som gjelder for all aktivitet fra 1. oktober til 30. september året etter. Lisensen gjelder fra betalingsdato.

- Du hadde årslisens i fjor og ønsker det samme i år:

Logg deg inn på Min idrett. Her vil du finne betalingsinformasjon og du kan betale online eller ved bruke av KID. På din side på www.minidrett.no, finner du ditt lisensbevis. Skiv ut lisensbeviset og ta det med deg på skirennene i vinter. Hvis det er et par år siden du hadde lisens, ta kontakt med klubben din, slik at de kan registrere deg som aktiv utøver igjen.

- Du har aldri hatt årslisens eller har hatt årslisens for flere sesonger siden, men ønsker det nå:

Ta kontakt med klubben du er medlem i eller ønsker å ha medlemskap i direkte. Klubben sørger for at betalingsinformasjon sendes på e-post til deg når du er registrert som betalt medlem og aktiv utøver. På din side på www.minidrett.no, vil betalingsinformasjonen ligge.

Utvidet årslisens

Du kan også utvide grunnlisensen til utvidet årslisens i Min Idrett under lisenser ved å betale differansen mellom lisensene. Forsikringsdekningene blir med dette betydelig bedre. Se tabell nedenfor. Kid og kontonummer finner du i Min Idrett under lisens.

Årslisens  Utvidet årslisens
Alpint   1450 kr
Freestyle   1400 kr
Hopp/Kombinert 450 kr 1300 kr
Langrenn 290 kr 750 kr
Telemark 430 kr 1000 kr
Randonee 350 kr 800 kr

ENGANGSlisens

Ønsker du kun å kjøpe lisens for et aktuelt skirenn kan du gjøre det. Da gjelder det bare dette rennet og det betales til arrangøren.

Hvis du skal gå turrenn i utlandet og ikke har årslisens, må du betale engangslisens direkte til Norges Skiforbund. Betal engangslisens i  NSFShop.no. Husk å ta med kvitteringen på betalt lisens til rennet du skal gå.

SUPPORT

E-post: skilisens@skiforbundet.no