Freeski Kretscupen i Akershus og Oslo skikretser en stor suksess

I vinter har Akershus skikrets og Oslo skikrets hatt et samarbeid om å arrangere kretsrenn. Det har blitt arrangert 5 kretsrenn som inngår i kretscup i Akershus og Oslo.

Totalt sett har 170 barn i alle aldre deltatt på rennene. Kretscup'en startet i Hakadal (hakadal alpin og freeski) 11. januar, deretter har Lommedalen Freeski, Heming IL, BSK Freeski og Asker Snowboard & Freestyle arrangert renn som har inngått i kretscupen. Den store finalen ble arrangert i Vardåsen forrige helg (Asker Snowboard og Freestyle) i nydelig vårvær med sol og masse glade barn og et engasjert publikum.

I kretscup'en for Akershus og Oslo så kåres det en sammenlagt vinner i klassene for yngre junior jenter og gutter som får en flott statuett fra Skiforbundet. I jenteklassen var det Lillian Barbara Buszko fra Bærum skiklubb freeski som stakk av med seieren og i gutteklassen ble det delt seier mellom Anders Løken- Bærum skiklubb og Mathias Hallem Oland Kjelsås IL. Vi gratulerer.

Sammenlagt resultater i Akershus og Oslo freeski kretscup:

Gutter yngre jr:
1. plass : Anders Løken (BSK) og Mathias Hallem Oland (Kjelsås IL)
3. plass Åmund Kirkeby (Hakadal IL)

Jenter yngre jr:
1. plass Lillian Barbara Buszko (BSK)
2. plass Ane Hegsvold (Kjelsås IL)

Gutter junior:
1. plass: Frikk Solbakken Grosch (Heming IL)
2. plass: Ola Fjeldstad (Hakadal IL)
3. plass: Sverre Berling Grande (Heming IL) og Jonas Larsen (BSK)

Jente junior: