Utøver arrangerte rulleskirenn Team Vestmarksetra

Utøverne i team vestmarksetra arrangerte onsdag 14. september rulleskirenn for 11 år og oppover, som var veldig vellykket! Team Vestmarksetra er et treningssamarbeid for utøvere i alderen 15-16 år, for klubbene Bærums Skiklubb, Holmen IF, Jutul IL og Jardar IL.

Rulleskirennet var på rulleskibanen på Bærums idrettspark, som ligger på Rud. Vi delte inn spesifikke oppgaver til hele gruppa, som f.eks kiosk, markedsføring, tidtaker og spiker. Alle gruppene plana sammen hvordan man skulle gjennomføre oppgavene sine og vi hadde møter før rennet der vi planla rulleskirennet. Det var gøy å arrangere eget renn, men vi var også litt nervøse for at ting ikke skulle gå som det var planlagt. Heldigvis fikk vi ut invitasjonen til mange klubber via sosiale medier på plattformene våre der, og vi sendte Mail til mange klubber. Derfor fikk vi mange påmeldte og alt gikk veldig fint! Til sammen ble det nesten 100 påmeldte utøvere.
Vi har lært mye om å samarbeide sammen for å få til noe. Vi har lært at alle må bidra med det man har og kan, og at det kanskje er mer jobb og mer krevende å lage et renn, enn det man skulle tro.»

Solveig Allum, utøver i Team Vestmarksetra:

Som trener er jeg mektig stolt og imponert over hva utøverne har fått til. Med litt veiledning fra oss trenere underveis, har de stått på egne ben når de har arrangert dette rulleskirennet. Det ble et veldig profesjonelt arrangement, der det meste gikk på skinner.

Herman Botterud trener Team Vestmarksetra

Dette er et eksempel til etterfølgelse at utøverne vår arrangerer aktivitet til glede for seg selv og andre. Her jobber de sammen med å skape noe og samtidig skaper de et enda bedre miljø i sitt eget team og langrenn generelt ved at de sammen og uten foreldre lager dette arrangementet.
Super fornøyd med initiativer, følg det opp og få med dere andre klubber og team på det samme

Dag Helland-Hansen, leder LK Akershus

NIF-EPI01, 01