Ledig trenerstilling i Team ELON Oslofjord

Team ELON Oslofjord søker en ambisiøs og motivert langrennstrener til et engasjement som hovedtrener i en ca. 50 stilling. Søknadsfrist 6. april.

Engasjementet er i utgangspunktet for en sesong (frem til 1.mai 2022) med mulighet for forlengelse. Stillingsprosent avhenger av treners ønske/fordeling av arbeidsoppgaver ift ass. trener.

Team ELON Oslofjord er en spisset langrennsatsning for utøvere i Oslo, Akershus, Telemark & Vestfold og Østfold skikrets. Laget er etablert i samarbeid mellom skikretsene og Norges Skiforbund, og består av 8-10 utøvere. Team ELON Oslofjord sitt mål er å bidra til at løperne når sine utviklingsmål og levere eliteløpere til NSFs landslag. Teamet har en assistent trener som vil kunne bistå hovedtrener på treninger i hverdagen, samlinger, smøring og andre oppgaver som skal koordineres mellom trenerteamet. Hovedtrener skal også bidra som mentor for Ass. trener i utvikling videre.

Arbeidsoppgaver

• Utvikle en prestasjonskultur der alle bidrar.
  • Treningsfaglig oppfølging av løperne.
  • Helhetlig ansvar for koordinering av oppgaver knyttet til planlegging og gjennomføring av alle aktiviteter i teamet, herunder budsjettansvar.
  • Planlegging og gjennomføring av samlinger i samarbeid med ass. trener.
  • Koordinere fellestreninger i samarbeid med ass. trener.
  • Koordinering av og samarbeid med smørere og annet støtteapparat.
  • Bidra til kunnskapsutveksling og kontakt mot langrennsmiljøet i Skiforbundet, krets og klubber.
  • Kommunikasjon internt og ekstern i valgte informasjonskanaler.
  • Bidra i markedsaktiviteter tilknyttet teamets sponsorer.
  • Være mentor for ass. trener.

Kvalifikasjoner

• Idrettsfaglig utdannelse og kompetanse.
  • Trener erfaring.
  • God kjennskap til NSF’s treningsfilosofi.
  • Erfaring fra prosjektplanlegging og gjennomføring.
  • Erfaring fra teamarbeid.
  • Gode lederegenskaper og sterk gjennomføringsevne.
  • Gjerne erfaring som aktiv utøver.

Utdanningsnivå

• Høgskole / Universitet.
  • Trenerløypa til NSF.

Personlige egenskaper

• Være engasjerende og kunne motivere.
  • Selvstendig og strukturert, være en samlende person.
  • Gode kommunikasjonsevner.
  • Høy arbeidskapasitet.

Team ELON Oslofjord har base i Oslo. Det forutsettes at den som ansettes har en tilstedeværelse i Oslo-området. Det må påregnes betydelig reisevirksomhet med overnattinger. Vi forutsetter at du disponerer egen bil.

Vi tilbyr

• Utfordrende oppgaver i en spennende organisasjon.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Gode forsikringsordninger.
  • Lønn etter avtale.

Søknadsfrist 6. april.