Norsk friidretts Trenerseminar og kompetansehelg

Norges friidrettsforbund arrangerer sitt trenerseminar og kompetansehelg 2.-4- november på Quality Airport Hotel Gardermoen. Dette er et fagprogram som er relevant også utenfor friidretten.

Ikke så mange har hørt om Yannis Pitsiladis, men han er en internasjonal kapasitet som i tillegg til å forske på løping, har entusiasme og formidlingsevne. Han var initiativtakeren til «the SUB2 marathon project» og samarbeider tett med WADA for å fremme ren idrett. Pitsiladis kommer også til å snakke om «melkesyremyten». (Er melkesyre farlig? Er det et avfallsstoff?) og høydetrening og det legges opp til en egen diskusjonsseanse der man selv kan komme med spørsmål og problemstillinger. Denne seansen ledes av Eystein Enoksen.

Blant et bredt utvalg av andre forelesere, vil vi særlig vil vi trekke frem Frank Dick som er leder i den europeiske trenerforeningen. Han er en internasjonal foreleser som både har et budskap og en fantastisk evne til å få det frem. Han er rett og slett inspirerende å høre på. Frank er i sitt 78. år og har over 11 000 følgere på Twitter (du finner ham på @frankdickcoach). Det forteller litt om hvilken kapasitet han er. Frank skal holde to fellesforelesninger denne helgen og vil være til stede under hele seminaret.

Og så kommer Leif Olav Alnes.

Gå inn på påmeldingssiden for å finne hele programmet og påmelding:

Håper vi ser noen fra ski til lærerike, inspirerende og trivelige dager på Quality Airport Hotel Gardermoen.

Og PS: Det er frokostløp lørdag morgen 😊

Veslemøy H. Sjöqvist