Informasjon fra juryen

Info fra juryen fredag:

Juryen er godt fornøyd med gjennomføringen av dagens sprintarrangement og benytter anledningen til å gratulere alle medaljevinnere.

Juryen er derimot ikke fornøyd med at en del utøvere ikke forholder seg til bestemmelsene om når det er tillatt å gå i konkurranseløypa. Det ble gitt en rekke muntlige advarsler underveis i dagens renn.

For lørdag og søndag gjelder følgende:

• Konkurranseløypa er åpen for testing og oppvarming fram til 5 minutter før første start. Løypa er stengt når løypepatruljen har passert.
  • Dersom en ønsker å komme seg ut i konkurranseløypa etter dette, må dette skje uten ski på beina.
  • Skriftlig advarsel (”gult kort”) vil bli gitt til løpere som ikke respekterer dette.
  • Testing og oppvarming skal skje på testområdet og/eller i lysløypa.
  • Store deler av dagen vil det passere 12 løpere per minutt i konkurranseløypa, og det sier da seg selv at det ikke er plass til andre enn de som til en hver tid går konkurranse. Vi ønsker rettferdige konkurranser og vil ikke at de som tar seg til rette skal oppnå fordeler i forhold til løpere som respekterer retningslinjene som er gitt.
  • Vi ber om at ledere bidrar til at denne informasjonen kommer fram til alle løpere og ser fram til to fine konkurransedager der vi sammen legger best mulig til rette for de som går renn.