Alpinlandslaget på treningsleir til Bardu

I november stiller det norske slalåmlaget, med den nye slalåmstjernen Henrik Christoffersen i spissen, på treningsleir i Bardu. Her vil de gjøre den siste finpussen før ny sesong.

De norske slalåmkjørerne skal trene i Steilia i Bardu fra 3. til 13. november, før sesongen innledes med verdenscup i Levi. Til Steilia kommer de beste mannlige slalåmkjørerne pluss trener og støtteapparat.

Trond Viggo Opal, leder av Bardu Alpinklubb, gleder seg stort over at de beste norske kjørerne kommer til Bardu. Klubben får vist fram det gode anlegget bygda har. Det vil også være et stort "boost" som kan gi fine ringvirkninger, både med tanke på rekruttering til sporten og interessen blandt de voksne.

Ulf Ove Karlsen, tidligere driftssjef i Steilia, og Stefan Johnsen, utflytta Bardudøl, får mye av æren for at landslaget har valgt Bardu som treningssted.

Det eneste som nå kreves, er at kuldegradene blir mange nok, allerede i oktober, slik at snøproduksjonsanlegget kan kjøres i gang så tidlig som mulig.