Jenteløftet 2014-2015

SpareBank 1 Nord-Norge og Troms skikrets tar et felles jenteløft for aktive studenter ved Universitetet i Tromsø. Jenter i målgruppen, langrennsløpere eller skiskyttere, 19-23 år (siste års junior, ferdig med vgs.) som studerer/skal i gang med studier i Tromsø inviteres til til å søke på Jenteløftet.

SØKNADSSKJEMA

Målgruppen for Jenteløftet er utøvere innenfor langrenn og skiskyting i aldersklassene siste års junior (19 el 20 år) til 23 år. Disse utøverne er ferdig med videregående skole og mange studerer ved Universitetet i Tromsø. Den langsiktige målsetningen med prosjektet er å utvikle flere kvinnelige utøvere innenfor langrenn og skiskyting i Nordland, Troms og Finnmark gjennom et godt treningsopplegg i tilknytning til UIT.

Treningsgruppen i Jenteløftet vil tilby ukentlige treninger med god kvalitet, hvor en samtidig skaper et godt miljø for jenter fra ulike klubber og kretser i landsdelen. Prosjektet vil også tilby relevante kompetansetiltak tilpasset jenter som skal håndtere idrettskarriere, studier m.v.

Langrennskomiteen i Troms Skikrets er prosjekteier og står for administrasjon av prosjektet. Sammen med de øvrige skikretsene i Nord-Norge vil vi bidra til å gi jenter som satser på langrenn eller skiskyting i Nord-Norge en helhetlig kompetanseutvikling.

Trener fra NTG Tromsø er engasjert og vil stå for gjennomføring av ukentlige treninger og vil følge utøverne på samlinger i samarbeid med Team SpareBank 1 Nord-Norge i Troms skikrets.

SØKNADSFRIST: 5. november 2014

Søknaden sendes Troms Skikrets, Postboks 12, 9251 TROMSØ eller på e-post troms@skiforbundet.no

Dersom du har spørsmål rundt prosjektet, ta kontakt med kretskontoret på tlf. 934 14 714.