Informasjons- og arbeidsmøte i forbindelse med NM i Todalen.

I forbindelse med NM Randonee i Todalen vil det bli arrangert informasjons- og arbeidsmøte angående veien videre for randonee i Norge.

I slutten av februar i år er det 10 år siden Norge for første gang stilte i VM randonee. En tropp reiste nedover til Cuneo, Italia i forhåpning om å bite godt ifra seg, men fikk fort erfare at randonee var på et helt annet nivå i Alpene. Siden den gang har mye forandret seg både internasjonalt og her i Norge. Interessen for randonee har økt betraktelig. Spesielt som toppturer, men også som konkurranse.

Potensialet for videre utvikling er stor, men det å få utnyttet potensialet gjør seg ikke selv. Derfor er det på tide at randoneemiljøet mobiliseres på bred front. Med den økte interessen for randonee bør det være mulig å lage et godt fundament både økonomisk og organisatorisk. Organiseringen av dagens aktivitet krever mye og en videre utvikling krever enda mer. Fram til i dag har så godt som all aktivitet vært drevet gjennom dugnadsarbeid og en interesse for å videreutvikle en ny idrett.

Skal vi ta steget på flere fronter må flere engasjere seg. Derfor inviterer NSF randonee til informasjons-og arbeidsmøte i forbindelse med NM randonee i Todalen. Der vil det bli gitt en gjennomgang av utviklingen av randonee i Norge fra starten av og frem til i dag, med en videre informasjon om dagens status. Videre vil det bli lagt opp til en idemyldring for veien videre. ISMF, det internasjonale randonee forbundet jobber aktivt inn mot IOC for å få randonee tilbake på OL-programmet som det var frem til og med St. Moritz 1948. Målet er å få randonee på programmet igjen under OL i Beijing 2022.

Håpet er at alle som har et hjerte, ser mulighetene og potensialet for randonee, tar seg en tur til Todalen lørdag 13. februar og deltar på møtet. Målet er å få frem ideer for utvikling av randonee i Norge, hva skal vi vektlegge. I tillegg utfordrer vi hver enkelt som er interessert i randonee, hva kan du bidra med for å utvikle randonee videre. Etter møtet håper vi å sitte igjen med mange konstruktive ideer og en arbeidsgruppe på 5-6 personer som er villig til å bidra videre med å utvikle randonee i Norge frem mot et mulig OL i 2022.

NSF