Åpen samling på Beitostølen

Norges Skiforbund Randonee inviterer til åpen samling på Beitostølen 26.11-29.11.15

Norges Skiforbund randonee inviterer til åpen samling på Beitostølen 26.11-29.15.

* Møt landslaget i randonee. De stiller som veiledere under samlingen.

* Foredrag med to av våre mest erfarne randonee løpere:

* Ola Hovdenak snakker om "sikker ferdsel i fjellet"

* Ove Erik Tronvoll snakker om "prestasjonens nøkler"

* Muligheter for å låne lette Dynafit ski av vår utstyrsleverandør 7Blåner.

Program: Detaljert program blir laget nærmere samlinga, men her er hovedpunktene:

* Ankomst Grønolen Fjellgård, Beito torsdag kveld.

* Fredag, lørdag og søndag vil det blir turer til egnede områder, der det alle dagene blir innslag av teknikk tips; vendinger, ski på sekk, utforteknikk, feller av og på. Gruppa blir delt etter nivå, slik at alle får veiledning etter sitt nivå.

* En av dagene blir det gjennomført et testrenn, slik at de som ønsker får en ordentlig gjennomkjøring.

* Fredag- og lørdagskveld blir det felles middag som er inkludert i prisen.

* Informasjon om randonee i Norge

Utstyr: Hjelm skredsøker, søkestang, spade, randonee/telemarksutstyr, feller, varme klær egnet for å sitte i fjellet under lunsjen, dynetrekk/sovepose, håndkle.

Kostnad: kr 1400,- inkluderer overnatting torsdag til søndag, middag fredag og lørdag. For studenter er prisen kr 1150,-

Deltageravgiften faktureres i etterkant. For de som melder avbud etter påmeldingsfristen faktureres halve deltageravgiften.

Tørrmat til frokost og matpakker ordner hver enkelt.

Ved eventuelle spørsmål, kontakt; Martin Bartnes: martinbartnes@hotmail.com mobil: 453 97 528

Påmeldingsfrist 9. november. Det er 35 plasser med førstemann til mølla prinsippet.

Det er en åpen samling for de som har gått en del på alpine turer før og/eller ønsker å begynne med konkurranser. Et sikkerhetsfokus vil gå igjen alle dagene, men den enkelte deltager er ansvarlig for seg selv. De personene som bidrar på samlingen er idrettsutøvere som skal lære dere praktiske ting rundt sporten, de er ikke fjellførere. Det er derfor viktig for oss som arrangør at den enkelte deltager er innforstått med at hun/han deltar på eget ansvar og at det ikke vil være guidede turer under samlingen, den enkelte må selv ta ansvar for seg selv på fjellet.

Alle MÅ ha sender/mottager, spade og søkestang hver dag til fjells. Dette har vi dessverre ikke til utlån. Vi oppfordrer til bruk av hjelm på nedkjøringer, men dette bestemmer den enkelte deltager selv. Du oppfordres til å ha egen skilisens eller reiseforsikring og ulykkesforsikring som dekker de aktivitetene vi skal bedrive.

Påmelding her

Foto: Olav Bakketun Tronvoll