Populært med breddesamling

Hele 37 personer var med på helgas breddesamling på Valdresflya.

På grunn av snømangel måtte årets breddesamling flyttes fra Åndalsnes til Valdresflya. Landslaget var på plass allerede mandag, og fikk noen gode dager på snø før breddesamlinga startet fredag. Første dag startet med teknikktrening, før turen gikk videre til Bitihorn. Deltagerne var delt i grupper etter ferdighetsnivå, slik at alle fikk gå i passende tempo.

På grunn av dårlig sikt i fjellet, ble lørdagen tilbrakt i Raudalen Skisenter på Beitostølen. Her ble det gått opp en sprintløype, hvor deltagerne fikk øve på ski på sekk, og feller av og på. Etterpå fikk alle kjenne på melkesyra under en uhøytidlig sprintstafett. Også søndagen ble brukt i skisenteret, der alle fikk gått en lang økt før de reiste hjemover.

I løpet av samlinga fikk deltagerne også med seg foredrag av Knut Inge Orset, som jobber med skredvarsling i Statens Vegvesen. Martin Bartnes opplyste om randoneearbeidet i Skiforbundet, og Olav Bakketun Tronvoll snakket om vedlikehold og optimalisering av utstyr. Ellers ble det tid til felles middager og sosialt samvær. Takk til alle som var med samlinga, nå er endelig skisesongen i gang.

NSF