Hele gjengen samlet i Skorgedalen.

Vellykket breddesamling

Hele 30 personer hadde tatt turen til Åndalsnes i helga, for å bli med på breddesamling i randonee.

Til tross for ruskete vær i Åndalsnes i helga, ble det tre fine dager på ski i fjellet. Hildegunn Gjertrud Hovdenak, Olav Bakketun Tronvoll og Ola Hovdenak fra landslaget stilte som trenere. Hver dag ble det lagt inn en bolk med teknikktrening, der deltagerne fikk lært alt fra kick turns til kjøreteknikk. I tillegg ble både Kirketaket og Skarven i Skorgedalen besteget. Søndagen ble  brukt i alpinsenteret på Bjorli, der alle fikk kjenne på syra da det ble gått sprintstafett. Her ble det også tid til pudderkjøring på slutten av dagen.

Fredag kveld ble det faglig påfyll, da tindeveileder Halvor Hagen holdt foredrag om snø og skred. Dagen etter fulgte høgskolelektor Ove Erik Tronvoll, opp med undervisning i fysisk og mental trening.

Kårvatn Fjellutstyr og VPG stilte med ski og sko til utlån, slik at alle som ville fikk testet det letteste utstyret. Et tilbud som mange benyttet seg av. Det var på alle måter en vellykket samling, og vi håper at vi ser mange av deltagerne igjen på ski i løpet av vinteren.

Tekst og foto: Kjersti Solvoll Bakketun Tronvoll

NSF