På skolebenken

Telemarklandslaget kombinerer full satsing i skisporet med trenerkurs.

Under samlinga på Folgefonna Telemarkslandslaget var det både samling og trenerkurs.

- Dette er et samarbeid med høyskolen i hedmark, der studiepoeng og trenerutdanning gjøres tilgjengelig for utøvere  og trenere på toppnivå, sier utdanningdkoordinator i Norges Skiforbund, Per Elias Kalfoss.

Telemarksutøverne trente to økter på breen om dagen og studerte om kvelden. Dette øker egen bevissthet rundt trening og idrett, samt utvikler egen trenerkompetanse rundt den nye utviklingsmodellen til Norges Skiforbund.

Bildet viser trenerne for landslaget med Martin Gjøra og Lars Ove Wangensteen Berge, som salter løypa for utøverne på breen.

Flere grener i Skiforbundet er nå tatt opp på Trener 2 i Elverum, og går ferdig skolert ut i august.

Høgskolen i Hedmark har sammen med Norges Golfforbund, Norges Skiforbund, Norges Håndballforbund Region Innlandet, Norges Svømmeforbund og Norges Bandyforbund utarbeidet et unikt tilbud, der det beste fra trenerutdanningen til fire særforbund og høgskolen er samlet til en felles plattform for å utvikle deg til en best mulig trener i din idrett!

Alle som ønsker å kombinere et deltidsstudium med studiepoeng og trenerkompetanse kan følge med på Høgskolen i Hedmarks nettsider.

NSF