Martin Gjøra (t.h.). Her sammen med landslagets Trym Nygaard Løken under verdenscuprennene i Rjukan i vinter.

Ny sportssjef

Martin Gjøra (27) er engasjert som ny sportssjef i Norges Skiforbund Telemark.

27-åringen fra Nærøy i Nord Trøndelag er i dag bosatt i Sauherad i Telemark. Den nye sportssjefen er en ivrig telemarkentusiast som kjenner idretten svært godt, og det siste året har han vært landslagssjef. Men fra i dag får han det øverste administrative ansvaret for sporten i Norge.

- Det blir mer ansvar for meg, men ser veldig frem til dette. Det er mange spennende prosjekter og planer for sporten fremover. Vi ønsker også å videreutvikle mange av de nye talentene som ha blomstret opp, og sporten er absolutt på rett vei. Jeg skal blant annet jobbe sammen med ivrige entusiaster ute i klubber, i regionene og med ressurspersoner internt i forbundet. Det frivillige engasjementet i miljøet er svært viktig. Den enorme jobben som nedlegges av frivillige for telemarksporten, kan ikke verdsettes nok, mener Gjøra.

Internt i NSF Telemark er det også blitt omorganisering av telemarksporten etter at Gjøra tok over som sportssjef. Det blir mer ansvar på de nye komitémedlemmene som alle får hvert sitt ansvarsområde.

Tidligere i mai tok Gjøra ut landslaget. Les mer om dette på skiforbundet.no

NSF