Vellykket skisamling på Juvass

Fredag forrige uke reiste World Cup- og rekruttlandslaget på samling på Juvass.

I strålende solskinn har de fått mange flotte dager i bakken. Utøverne har fått trent på blant annet startgate, parallell og hopp og er på god vei til å finne formen før årets sesong.

- Det er veldig fint å kjøre på ski igjen etter sommeren, vi har hatt fine dager og flotte forhold her på Juvass, sier Trym Nygaard Løken.

I tillegg til skiøktene har det også vært lagt inn barmarksøkter med bred variasjon. Utøverne har fått trent balanse, koordinasjon og styrke både individuelt og i lag, og med hyppige innslag av konkurranse i øktene har de fått testet formen etter sommeren.

- Det er gode å se at både WC- og rekruttløpere er i rute og det har vært mye god skikjøring i flott sommervær på Juvass. Vi har fått variert og godt utbytte alle dagene og Galdhøpiggen Sommerskisenter har lagt godt til rette for at vi har kunnet trent så variert som mulig, sier en fornøyd sportssjef Jo Mork.

NSF Telemark forsetter å holde trykket oppe på sommerhalvåret og når World Cup- og rekruttløpere drar hjem arrangeres det barne- og ungdomssamling på Juvass. Totalt med foreldre er det 66 påmeldte til samlingen. På programmet er det både ski og andre utfordringer. Bilder og mer stoff fra samlingen kommer, så følg med!

NSF