Landslaget samlet i Oslo

I helgen var det felles barkmarkssamling for både World Cup- og rekruttlandslaget. Variert trening og Attacking Viking Challenge 2015 sørget for en vellykket helg.

Samlingen startet opp med felles trening på Olympiatoppen. Anført av landslagssjef Martin Gjøra jobbet utøverne med blant annet stabilitet og styrke.

"Helga har vært veldig bra. Mye variert trening med god kvalitet, og motiverte og tøffe utøvere som tar utfordringer på strak arm," forteller Gjøra.

Lørdag var det duket for årets utgave av The Attacking Viking Challenge. Til tross for litt dårlig vær, var våre telemarkskjørere klare for fem timer på sykkel til inntekt for Barnekreftforeningen. I lag på tre og tre stilte ni av våre utøvere til start i selskap med blant andre alpinlandslagets Kjetil Jansrud. Sykkelrittet var preget av formidabel innsats og stå-på-vilje, og landslagssjef Gjøra er svært tilfreds med tredje beste snitthastighet i både kvinne- og herreklassen til henholdsvis Mathilde Olsen Ilebrekke og Andreas Solstad Alme.

"Jeg tror utøverne har pushet grenser i helgen, både fysisk og mentalt. De har fått muligheten til å delta i aktiviteter de ellers ikke er med på. Dette var første samling med hele landslaget, og jeg har et godt inntrykk av samtlige utøvere," forteller Gjøra.

NSF