Testsamling/uttakssamling i Bø

- Vi har en god stab med utøvere. De som ønsket å teste seg fikk vist seg godt frem i ulike øvelser, sier sportssjef Jo Mork.

Det er var ved Høgskolen i Bø i helga at telemarklandslaget hadde invitert
på testsamling/uttaksamling før uttak av nytt landslag. Mange har virkelig meldt seg på kampen om plass på et landslag.

- Det har de siste årene vært gjort en kjempe jobb i klubb og region på juniorsiden. Dette har vi sett i norgescupen og ikke minst i World Cup. Flere juniorer kjører raskere og raskere på ski. Gapet mellom regionsatsningen og landslag blir stort. Derfor må vi gjøre noen grep, sier landslagssjef Martin Gjøra.

Han opplyser at det vil bli opprettet et rekrutteringslandslag. Dette for å kunne ha en tettere dialog, samt få mer matching inn mot landslaget.
- Vi skal sammen bygge en tøffere prestasjons- og vinnerkultur. Derfor er det viktig å ha en komplett utviklingstrapp. Søndag ble det arrangert lagkonkurranse med mange ulike øvelser, med fokus på balanse, samarbeid og allsidig trening, sier Gjøra.

Sportssjefen opplyser at landslagene vil bli offentliggjort i løpet av uken.

NSF