Malene Blikken Haukøy og Lars Erik Skjervheim med vinterens nye klær. (Trond Aalde/7 Blåner)

Samarbeidsavtale med 7Blåner

Norges Skiforbund Randonee har inngått en samarbeidsavtale med 7 Blåner rundt Dynafit-bekledning.

Det er randoneelandslaget har inngått samarbeid med 7-blåner med Dynafit bekledning for sesongen 2015-16 og 2016-17.

- Interessen for topptur og skibestigning som tur og treningsform har økt betydelig de siste årene. Også innen konkurransebiten av sporten fanger stadig fler og fler. Vi er derfor nå svært fornøyde med å støtte randoneelandslaget, og til å være med å fremme sporten sammen med de flotte utøverne som danner laget, sier markedssjef i 7Blåner, Steffen Fjelldal.

Avtalen innebærer klær fra Dynafit og økonomisk støtte som gjør at utøvere på landslaget kan få dekket mer enn tidligere til reiser og opphold.

- Vi er stolte over å ha med 7-blåner på laget. De har mye kunnskap om randonee og toppturer. Samtidig er merkevaren Dynafit god kjent for alle som liker bratt friluftsliv både i inn- og utland. Sammen med avtalen har begge utøveren på landslaget tegnet personlige avtaler på hardvare, forteller sportssjef Jo Mork.

Malene Blikken Haukøy og Lars Erik Skjervheim fra landslaget er meget godt fornøyd med de nye klærne.

- Klærne er lette, luftige, varme og veldig flotte. Det ligger an til en varm, tørr og behagelig vinter, sier Skjervheim.

- Klærne sitter godt på og er funksjonelle for fysisk aktivitet høyt til fjells. Det er ekstra kjekt at klærne ser bra ut, med mye fine farger som syns godt ute i fjellet, sier Blikken Haukøy.

Fakta
7 Blåner er en Oppdalsbasert bedrift som har spesialisert seg på klatre og toppturutstyr og distribusjon av dette. Selskapet er i dag ledene innen distribusjon av toppturustyr i Norge og har i tillegg til Dynafit flere sterke merkevarer innen dette segmentet.

Mer på selskapets nettside, www.7blaner.no

NSF