Amund Morstøl Valde

Sier fra seg landslagsplassen

Amund Morstøl Valde har bestemt seg for å takke nei til landslagsplassen i telemark.

- Tiden på landslaget har gitt meg mange gode opplevelser, venner, opp- og nedturer i tillegg til stor kompetanse og erfaring som jeg tar med meg videre, sier Valde.

Amund var i tvil om han fortsatt skulle satse 100 prosent på grunn av studier og fremtidig utdanning etter årets sesong. Amund har også slitt med et virus som fortsatt ikke har sluppet taket. Han fikk heller ikke den avslutningen han har jobbet hardt for, og starten på 2014-2015-sesongen har heller ikke vært ideell. I denne perioden har han hatt god tid til å tenke, og har derfor valgt å prioritere utdanning framover.

- Dette er synd for oss, men vi støtter Amunds avgjørelse. Amund er ikke erstattelig og vi vil derfor ikke sette en ny person inn på laget i år. Landslaget vil derfor bestå av seks utøvere, tre jenter og tre gutter. Vi ønsket å legge til rette slik at Amund kunne fokusere både på studier og landslaget, samtidig kjenner vi Amund såpass godt at vi vet at dette ikke vil være etter Amunds intensjon. Han kommer til å være en del av regionsatsningen i Møre & Romsdal, og kommer til å delta i samlinger han har tid til. Vi kommer til å savne Amunds personlige egenskaper som treningsvilje, positivitet og gode humør. Vi kommer til å holde tett dialog med Amund fremover, sier sportssjef Jo Mork.

NSF