Vellykket barmarksamling

Det ble en meget vellykket barmarksamling i Oslo/Akershus! Våre to fantastiske trenere Anne-Marit og Harald hadde laget et innholdsrikt, slitsomt, morsomt og akkurat passe krevende opplegg. I år var det rekordstor oppslutning, denne gangen også med deltakere fra de andre klubbene i regionen – 44 deltakere står det respekt av!

Styrketrening med Anne-Marit

En god skiløper må ha krefter i hele kroppen. Anne-Marit sørget for å vekke til live glemte muskelgrupper med varierte og morsomme øvelser. Stafett på skliputer var kanskje høydepunktet.

IMG_5612

Hinderløype med Harald

IMG_5634

Når alt utstyret er plassert utover i hallen, blir det en krevende hinderløype. Først var det intervall-løping. To lag, løpe rundt så fort man kunne i ett minutt, så ett minutt pause før det var på`n igjen, tilsammen 5 runder før det var en litt lenger pause. Hørtes jo ikke så tungt ut, men det ble lange minutter på slutten, og mange som fikk kontakt med makspulsen sin.

IMG_5643IMG_5606

Koordinasjon med Anne-Marit og Harald

IMG_5729

Søndag tok vi turen til Norges Idrettshøyskole. Igjen måtte vi dele oss opp i to grupper. I Sal A var det fokus på koordinasjon og bevegelighet, nok en gang kyndig ledet av våre to trenere. Det er trygt å godt å vite at klovneøvelsen til Anne-Marit ser ut til å bli et fast innslag. (Av hensyn til mange er det ingen bilder fra denne øvelsen i år).

Trampolinetrening med Bror

IMG_5696

I Sal B var det duket for trampolinetrening under kyndig veiledning av Bror – innleid instruktør fra Njål Turn. Her fikk alle testet sine grenser, og de fleste oppdaget at det er mulig å få til mer enn man tror! Landingen var myk, og da er det lettere å gi skikkelig gass. Det var det mange som gjorde!

IMG_5733IMG_5701

Dette var en vellykket barmarksamling i Oslo/Akershus. Det hadde det ikke blitt uten en fantastisk flott gjeng med positive, fokuserte og dyktige utøvere i alle aldre. Det hadde det heller ikke blitt uten det proffe opplegget til våre flinke, hyggelige og positive trenere Anne-Marit og Harald.

Nå er vi klar for vinteren!

IMG_5747

NSF