Trekløveret Trym Nygaard Løken, Mathilde Olsen Ilebrekke og Sondre Kristenstuen er klare for World Cup-åpning.

Følg World Cup-åpningen live

Livestreaming fra World Cup-åpningen i østerrikske Hintertux.

Følg konkurransene live

Her vil vi også legge ut omtale etter hvert renn.

Forhåndssak:
Norges Skiforbund Telemark har tatt ut 10 kjørere til verdenscupen i østerrikske Hintertux 28.-30. november.

Etter en god samlingshøst og ett testrenn sist helg på Kvitfjell har sportssjef Jo Mork tatt ut fem kvinner og fem menn til åpningsrennene i Hintertux. Det er et sterkt norsk lag som setter kursen mot Hintertux om en uke. - Vi planlegger to dager med trening i renntraseen før det braker løs neste fredag, forteller sportssjef Jo Mork.

Hør også hva Jo sier om sesongen i filmen nedenfor

God treningshøst

Landslaget har blant annet gjennomført fem ukers samling i Hintertux tidligere i høst.
- Vi har aldri hatt så mange døgn på ski foran en World Cup start noen gang. Løpere er godt forberedt ,og selvtilliten er stor. Vi gleder oss, og det blir spennende og se hvor vi står i forhold til konkurrentene. Det forventes spesielt av de seks utøverne på landslaget som har lagt ned ekstra innsats både på ski og barmark. Vi skal likevel ikke glemme at det er flere nasjoner som har lagt ned ekstra hardt arbeid foran en VM-sesong, spesielt Tyskland, Frankrike og Sveits. Vi er klare og forberedt på å gi kamp til målstreken. Det er både gøy og inspirerende se hva Henrik Kristoffersen og Sebastian Foss Johan Solevåg gjorde i Levi i helga. Dette smitter på alle på vårt lag, og ser muligheten for å gi gass, sier Mork.

- Etter testrenn i helga er det heller ingen tvil om at flere av juniorene våre også trener godt, de leverer selv med få døgn på ski i beina. Likevel er de ambisiøse og ønsker å smake på «biffen», legger Mork til.

Under World Cup-åpninga skal det kjøres to Sprintkonkurranser, og én parallell.

Slik stiller Norge i Hintertux

1. Sondre Kristenstuen. Nordre Land IL
2. Trym Nygaard Løken, Bækkelaget Sportsklubb
3. Mathilde Olsen Ilebrekke, Nordre Land IL
4. Ida Gresaker, Ullensaker Skiklubb
5. Ådne Kristenstuen, Nordre Land IL
6. Thea Smedheim Lunde, Ullensaker Skiklubb
7. Øyvind Vagstad, Syril IL
8. Sivert Hole, Åndalsnes IF
9. Guro Helde Kjølseth, Sportsklubben Rival
10.   Sarah Fiskaa Haugen, Luster Telemarkklubb

Se hele World Cup kalendere for telemark her!

NSF