Trym Nygaard Løken (t.v.), Thea Smedheim Lunde og Sondre Kristenstuen jubler over pallplasseringer fredag.

Fem pallplasseringer i Østerrike

Nordmennene åpnet sesongen fenomenalt med fem pallplasseringer i Hintertux.

Sportssjef Jo Mork er strålende fornøyd starten hvor fire nordmenn var på pallen.

- Vi fikk en rå start på sesongen med pallplasseringer hver dag. Åpningsdagen med tre på pallen var fantastisk. Utøverne har fått kjørt på seg mye selvtillit, og vet hva de skal trene på foran neste World Cup-runde i Tyskland i midten av januar. Det er ikke bare de fire på pallen som har vist gode takter, men vi har også flere bak som er rett bak de beste. Vi har et fantastisk lag, sier Mork.

Trym Nygaard Løken og Sondre Kristenstuen ble nummer to og tre fredag, mens Thea

Smedheim Lunde kapret tredjeplassen i kvinneklassen på breen i Hintertux.

Trym Nygaard Løken  SK klinket til med en ny pallplassering i Hintertux lørdag.

Fredag kjørte telemarkjøreren fra Bækkelagets inn til annenplass, og lørdag imponerte unggutten med sin andre strake pallplassering i World Cup.

- To pallplasseringer på rad er over forventa. Kjøringa var egentlig bedre lørdag enn fredag, sier Nygaard Løken.

Trym Nygaard Løken var meget godt fornøyd over tredjeplassen lørdag.

Ida Gresaker (19) kjørte inn til tredjeplass i telemark parallell i World Cup i Hintertux søndag. Trym Nygaard Løken og Sondre Kristenstuen var norske håp i mennenes klasse, men begge røk ut i hver sin kvartfinale.

Ida Gresaker var svært godt fornøyd over tredjeplassen søndag i parallell.

NSF