Bakkesjef Flemming Rasmussen og rennleder Sigrid Rykhus er klare for Norgescup på Gålå

NC Gålå

Peer Gynt Alpintklubb og Gålå Skiarena ønsker velkommen til Norges Cup åpning 11.-12.januar.

Det er klart for en stor telemarkshelg på Gålå når landets beste telemarkkjørere møtes til sesongens første norgescuprenn.
Arrangør er Peer Gynt Alpinklubb og i spissen for rennet står tidligere toppløper, Sigrid Rykhus. Selv om hun la konkurranskiene på hylla etter sist sesong, er hun fortsatt sterkt engasjert i sporten. Både som trener for landets juniorløpere og nå som rennleder under arrangementet på Gålå.

- "Vi ser fram til en fin skihelg på Gålå. Her er det vinter med flotte forhold og alt ligger til rette for et godt arrangement. Rundt 30 funkjsonære er i sving. Vi har blant annet fått hjelp fra idrettslinja ved Otta Videregående Skole. Jon Monshaugen i Peer Gynt Alpinklubb har fungert som org.leder og gjort en kjempejobb, sier Sigrid. Nå håper vi at flest mulig lokale tar turen til Gålå for å prøve telemark eller se på renn i helga, sier Sigrid.

Kom å prøv telemark!
Også Eirik Rykhus og telemarknedslaget er på plass på Gålå i helga. Her kan man låne utstyr og prøve telemark gratis. Det er utstyr for barn fra ca 4 år og oppover. Ungdom og voksne kan også teste det nyeste telemarkutstyret.
Kanskje er det også noen gode tips å få av Eirik, som er tidenes mestvinnende telemarkkjører. De under 12 år kan delta på et enkelt mororenn i blåbærbakken lørdag.

PÅMELDING: Frist 05.01.2014

Online påmelding!

Se hjemmesiden for mer info!

Velkommen til Gålå!

NSF