Flott norgescupstart på Gålå

Både snøen, kuldegradene og telemarkjørerne kom til Gålå for norgescupstart i helga.

Sesongåpningen på Gålå ble innholdsrik med program for både liten og stor. Det startet med sprintrenn i Blåbærfjell.

Resultater NC Sprint 11. januar

Telemarknedslaget og barnerenn
I utstyrshengeren til NSF-telemark var det var rift om barneutstyret. Det meste var lånt ut, og aktiviteten var stor. I mellom omgangene var det renn for de yngste, og flere deltok for aller første gang.

- Slik var det den gangen jeg begynte også, sier Eirik Rykhus. Han sto på standen og arrangerte barnerennet. - Vi fikk prøve utstyr og «måtte» delta i et lite renn. Siden den gangen har det blitt mange renn på Rykhus, som nå har med egne barn på samlinga.

Bilder lørdag

Klassisk i Valsfjell
Søndagens klassisk ble kjørt i kalde men flotte omgivelser i Valsfjell. Løypa var både lang og utfordrende.

Resultater Klassisk 12.januar

Bilder søndag

Fornøyd rennleder

Hun la konkurranseskiene på hylla etter sist sesong, og var nå tilbake som rennleder. Sigrid Rykhus var både glad og sliten etter helga. - Det er mye å tenke på, men jeg tror det meste gikk bra. Arrangørstaben gjorde en kjempejobb og vi må rette en takk til skisenteret og alle samarbeidpartnere, sier Sigrid.

NSF