Fartsfylt samling i Hintertux

I uke 40 var 55 telemarkskjørere samlet til en fartsfylt samling i Hintertux, Østerrike.

Denne tradisjonsrike samlingen markerer på mange måter starten på skisesongen for telemarkskjørerne. Her samles landslag, regioner, klubber og foreldre til en uke med skikjøring og barmark.

Trenerkurs

Paul Fagerli gjennomførte treningskurs på samlingen, etter ny modell. Ett vellykket kurs med 11 ivrige deltakere.

Jentegruppe

Sigrid Rykhus var tilbake på breen i Hintertux, men denne gang som trener. Hun hadde ansvaret for alle jentene på turen.

Som ett ledd i å få flere jenter til å satse på telemark har tidligere verdensener på telemark, Sigrid Rykhus, treneransvaret for alle jentene på samlingen. Vi har lenge sett at det er ett stort behov for å få med kvinnelige trenere, og med Sigrid på laget får vi det, samt mye kompetanse og erfaring, sier Sportssjef Jo Mork.

Å ha Sigrid som trener gir mye inspirasjon, hun har en enorm kompetanse som vi får lære av. Hun er inkluderende og bra til å lære bort, sier en fornøyd Gunnhild Sofie Vangsnes.

Jeg trives godt som trener og det er ekstra gøy å ha en egen jentegruppe, sier Sigrid Rykhus. Vi vil garantert få se mer av denne gjengen fremover, sier Rykhus.

Hintertux Open

Tradisjons tro ble Hintertux Open gjennomført. Se egen sak! http://www.skiforbundet.no/Nyheter/nyheter2013/Sider/telemarkapning.aspx

World Cup åpning

Årets WC åpner i Hintertux i månedsskifte november/desmeber. For landslaget ble derfor denne samlingen viktig som forberedelse.

Videosaker

NSF