Årslisens sesongen 2013-2014

Viktige endringer rundt årslisensen for 2013-2014. Årslisensen gjelder fra 1. oktober 2013 til 30. september 2014.

Kun en type forsikring for alpinister og utøvere innenfor freestyledisiplinene. Alle som har hatt årslisens sist sesong har fått tilsendt e-post om årslisensen for kommende sesong. Når ny sesong for skilisensen er aktivisert i Sportsadmin normalt ultimo september hvert år, ligger all betalingsinformasjon for den enkelte utøver i Min idrett. Der kan man logge seg inn med sitt brukernavn og passord. Det kan betales online eller via KID.

WWW.MINIDRETT.NO

All informasjon om skilisens ligger på våre nettsider

www.skilisens.no

Engangslisens

NSF har også gjort en del endringer på årslisensene i antall og priser. Her følger dette:

Som oversikten viser, er det bare et valg for alpint og freestyle. Dette er en vurdering som er gjort med aktuelle grener på bakgrunn av «skadebildet». Utvidet årslisens har høyere dekninger til blant andre kirurgiske inngrep, samt tredagers behandlingsgaranti.  Dekningene for kirurgiske inngrep har ytterligere blitt øket for denne sesongen fra 50- til 100 000 kroner.

- Vi ønsker å legge best mulig til rette for utøverne våre i en typisk skadesituasjon, og at utøvere får en rask, effektiv og bra medisinsk oppfølging. Det er derfor kun en type forsikring som gjelder for alpinister og utøvere innenfor freestyledisiplinene. Men utøverne er mye bedre dekket med denne nye utvidede årslisensen, og vi ser kun positivt ved en sånn endring, Utøverne får nå en bedre dekning til de typisk alvorlige skadene som vanligst oppstår i våre idretter.

NSF