Ungdomsstafetten sommer

9 juni er det Ungdomsstafett for 2001-2002 årgangen på Bislett. Telemark og Vestfold skikrets stiller med 2 lag - se laguttaket og mer info i saken.

Laguttak Telemark og Vestfold skikrets

Lag 1

Lars Håkonsen , Botne ; 2002
Maja Kjærås Moland , Stokke , 2002
Ole Conrad Burud , Sande , 2001
Ingeborg Sørhøy Tufte , Larvik , 2001

Lag 2
Lukas Jordbru , Larvik , 2002
Ingrid Bergene Aabrekk , Runar , 2002
Phillip Rüger , Gulset , 2001
Ebba Andresen , Larvik , 2001

Reserver:
Jesper Skaug, Runar, 2002
Gro N.Randby, Oseberg, 2002
Magnus Mobråthen, Botne, 2001
Eva Caroline Bjørbæk, Melum, 2001

Ungdomsstafetten Sommer Under ExxonMobil Bislett Games 2016!

Nå skal landets lovende ungdomsløpere konkurrere mot hverandre på rulleski under Bislett Games. Petter Northug prøvde seg mot Marcus Hellner på et fullsatt Bislett. Nå er det din tur.

9. juni  2016

- er det klart for sommerutgaven av Ungdomsstafetten. Med over 10.000 tilskuere på Bislett skal landets beste ungdommer konkurrere på rulleski under selveste  Bislett Games. Ungdomsstafetten Sommer (US) følger prinsippene for Ungdomsstafetten Vinter. De fire beste guttene og jentene i 2001 og 2002-årgangen danner kretslag. Kretsene er selv ansvarlig for å ta ut sine løpere.  Det er opp til kretsene om de vil gjennomføre egne uttaksrenn eller basere uttaket på vinterens resultater.

VI SKAL SKAPE LANGRENNSFEST PÅ BISLETT!

Alle deltakere og ledere får fri tilgang til Store Stå der vi etablere vår egen heiagjeng. Foreldre, besteforeldre, klubbvenner og andre i langrennsmiljøet får kjøpt rabatterte billetter og kan se finalene i US Sommer, og deretter årets store friidrettsbegivenhet Bislett Games. Vi håper å fylle tribuneplassene vi får tildelt.

PRAKTISK GJENNOMFØRING

Utstyr:

Arrangør vil sørge for rulleski fra IDT og likt utstyr til kvalifisering på NIH og finaler på Bislett.  Staver og sko må medtas.  Det vil for det meste være NNN-bininger på rulleskiene. Det vil ikke være mulig å varme opp på rulleski da disse trengs i konkurransen.

UTTAK AV KRETSLAG – OSLO

Allerede 10. mai vil vi arrangere prolog på NIH for alle 15-16 åringer i Oslo. Dette er grunnlaget for å sette opp kretslag for Oslo.  Se egen invitasjon her:

KVALIFISERINGSLØP PÅ NORGES IDRETTSHØGSKOLEN, SOGN

• Kvalifisering til finalene på Bislett arrangeres tidlig ettermiddag 9. juni, hvor 32 kretslag vil stille. Alle utenbys kretslag får plass, vi fyller på med kretslag fra Oslo så det blir 32 lag.

• Rulleskistafetten går som 4x400 meter på tartandekket, som er ganske mye mer slitsomt enn å gå på asfalt. Her kan syra dukke opp i første sving!

• Stilarten er skøyting. Første etappe vil gå 500 meter, hvor første 100 meter er staking, og hvor skøyting er ulovlig. Lag som bryter regelen blir disket.

• Gutter og jenter i 2001 og 2002-årgang danner kretslag, to gutter og to jenter på hvert. Gutt 2002 går første etappe, jente 2002 andre etappe, gutt 2001 tredje etappe og jente 2001 siste etappe.

• Maksimalt 32 lag møtes på Idrettshøgskolen. De 12 beste lagene går videre til semifinaler på Bislett klokken 18. Blant de 12 lagene som møtes på Bislett, skal minst 8 av dem være utenfor Oslo / Akershus skikrets. De beste kretslagene som kommer langveis fra, kan altså bli kvotert inn selv om de ikke skulle kvalifisere seg på NIH. De vil altså stille foran for eksempel 3. og 4. lag til Oslo eller Akershus. Dette avhenger av hvor mange kretslag som melder seg på og som kommer langveis fra.

Finalen på Bislett:

• 12 lag går til semifinalen på Bislett kl. 18.00.

• De 6 beste lagene møtes i finalen på Bislett kl. 19.10.

• Premieutdeling til de tre beste lagene, blir like
    etter finalen.

Billetter til Bislett:

Hvert av de 32 lagene som møter på Idrettshøgskolen
    får 6 billetter til Bislett. De deles ut under kvalifiseringen på NIH.

Lagene kan kjøpe inntil 12 billetter til rabaterte priser, 250,- voksne/125,- barn under 16 år. For bestilling se: https://www.deltager.no/bislettgames_ungdomsstafetten

FORELØPIG PROGRAM:

14.00–15.30: Innledende heat, Idrettshøgskolen.

15.45: Middag, Olympiatoppen. Vi spiser sammen, og kanskje kommer noen av våre langrennstopper innom for å gi gode råd til trening og konkurranser.

16.45–17.15: Transport til Bislett med T-bane.

18.10: Semifinale

19.20: Finale. Premieutdeling umiddelbart etter finalen. Finalene i US 2016 arrangeres tett opp til årets Diamond League stevne på Bislett så det blir fulle tribuner.

SETT AV 9. JUNI TIL UNGDOMSSTAFETTEN SOMMER
    OG BISLETT GAMES!

•  Følg ungdomsstafetten på Oslo Skikrets sine sider.

Følg oss på instagram:  Ungdomsstafetten_Sommer

Bli med i konkurransen om å ta de beste bildene fra rulleski-treningene fram mot Bislett Games. Bruk emneknaggene #VeientilBislett og #UngdomsstafettenBislett, og bli med i trekningen av fine premier.

Spørsmål?  Kontakt oss på e-post: post@ungdomsstafetten.com

Invitasjon i PDF

All videre informasjon legges i denne nyhetssaken, følg oss også på Facebook