Klar for en tøff konkurranseperiode

Kombinertlandslaget med Mangus Krog i spissen, har et tøft rennprogram i vente. Krog leder verdenscupen sammenlagt og skal forsøke å forsvare den gule trøya!

Etter en måneds pause fra konkurranser mener sportssjef Sverre Rotevatn at løperne er godt rustet foran resten av sesongen.

- De fleste har vært litt spredt siden nyttår og trent med sine lokale team. Magnus Moan og Jan Schmid har vært i Østerrike på en privat samling. Siden det ble omtrent en måneds pause mellom konkurransene har alle løperne fått lagt ned en solid og god treningsperiode nå, og jeg tror de er godt rustet før februar, sier sportssjef Sverre Rotevatn.

Med et snitt på konkurranser annenhver dag i februar og mye forflytninger vil løperne dra god nytte av det som ble en lang periode med trening. En tøff konkurranseperiode starter med verdenscup i Frankrike neste helg og trippelen i Seefeld som et av sesongens høydepunkt.

- Siden det er en sesong uten mesterskap er verdenscupen sammenlagt, både individuelt og i lag, et av sesongens store mål. Foreløpig leder vi begge cupene, med Magnus Krog i gul ledertrøye foran neste helgs konkurranser. Det er gledelig å se, og vi har ambisjoner å kjempe i toppen i hvert enkelt renn. Vi ønsker å gi Tyskland, som vi anser som vår tøffeste konkurrent, kamp til døra, sier Rotevatn.

Det er ikke bare på herresiden det er gode nyheter, også hos jentene jobbes det godt.

- Vi hadde en uoffisiell COC-konkurranse på Høydalsmo, noe som var svært gledelig for jentene. De neste to-tre ukene er det to store konkurranser for jentene, noe som betyr verdifull konkurransetrening for flere av de. Vi jobber opp mot FIS hele tiden for å øke fokuset på kvinneklasser i kombinert og det skjer mye der fremover, så da har de også en internasjonal arene å konkurrere på, sier Rotevatn.