Klubbinformasjon

Nyttig informasjon til både nye og eksisterende klubber.

Alt om idrettsregistreringen på Norges Idrettsforbund sine hjemmesider.

Ny klubb? Du finner alt du trenger å vite i Klubbguiden til NIF.

Støtteordninger

Lagskontingent 2015-2017

Lag med 0-50 medlemmer kr 2.500
Lag med 51-100 medlemmer kr 3.700,-
Lag med over 101 medlemmer
eller mer enn en skigren
kr 5.000,-

TD oversikt

TD oversikt alpint TD oversikt langrenn TD skjema

Klubbovergang

Skjemaet for skifte av klubb
Send skjemaet til kretskontoret ditt - både i gammel og ny skikrets. Send det også hvis klubbskiftet er innenfor samme skikrets.

Hvis du skal skifte klubb, er det viktigste å huske at medlemskapet i den nye klubben må være ordnet senest to måneder før start i konkurranse. Det andre som er viktig å vite, er at en utøver ikke kan konkurrere for mer enn 1 klubb i samme skisesong i samme skidisiplin. Skisesongen regnes da fra 1. mai til 30. april.

Det er lov å være medlem av flere klubber, men ikke å konkurrere for mer enn 1 klubb. Det er lov å konkurrere for forskjellige klubber i to forskjellige skigrener, men bare for 1 klubb innenfor samme gren.

Ved utmeldelse fra en klubb må man selvsagt ha gjort opp alt man "skylder" den gamle klubben (kontingenter og andre forpliktelser), dette er ikke omtalt i rennreglementet, men i Norges Idrettsforbunds lovverk.

Politiattest

Alle ansatte og frivillige som skal utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming, skal avkreves politiattest.