Vellykket samling i Nilsbyen

Forrige helg arrangerete Byåsen IL kretssamling for utøvere fra 13 til 20 år

Samlingen ble meget vellytkket.

Det var ca. 80 stk utøvere på samlinga. Vi hadde 8 stk seniorløpere som bidro – noen også på flere økter. Da tok de ansvar for økt og innhold.

I tillegg hadde vi ca. 5-6 egne klubbtrenere, spesielt knyttet til 13 – 14 år, hvor disse hadde ansvar for innholdet, men også noen på 15-16 år – som bistod gruppa.

Silje D Benum koordinerte og satte opp treningsøktene/ planen sammen med Heidi Sørlie Myhre.

"Det er jo artig å samle gjengen – synes det er viktig at folk kan se og treffe hverandre på en slik samling, og trene sammen. Tror spesielt det er viktig for 13 – 14, som er i startgropa for St.cup, knytte kontakter – gjøre ting litt ufarlig. Men også for 15-16 gjengen ser det ut for at de verdsetter slike samlinger. Og det er jo nettopp i disse aldersgruppene at frafallet merkes. For den siste gruppa er det viktig at også junior er med. Disse ser de opp til!" sier Heidi Sørlie Myhre

Seniorene som bidro:  Fredrik og Julie, Jonas og Karoline, Anne-Marthe og Silje, Johannes, Fredrik, Sivert, Dirk, Anne-Marthe og Synnøve Bruland