Trenerseminaret 2015

Norges Skiforbund, i samarbeid med Statoil, ønsker hjertelig velkommen til det populære Trenerseminaret 6.-7. juni 2015.

PROGRAM   PRAKTISK INFORMASJON PÅMELDING

Utviklingsorientert trening i ungdomsårene
Hovedtemaet under årets seminar er utviklingsorientert trening i ungdomsårene. Norges Skiforbund står sterkt samlet når det handler om utvikling i ungdomsårene, og vi håper at årets seminar kan løfte utvikling fremfor resultatfokus i ungdomsårene.

Espen Tønnessen foredrar om trenerens rolle for utvikling av utøvere i ungdomsårene.

Vi har et toppet lag foran paneldiskusjonen, som ledes av Johan Kaggestad. Her ønsker vi å høre hvordan dagens skistjerner ser på som de viktigste grunnene til at de utviklet seg gjennom ungdomsårene. Hvordan opptrådte den gode treneren? Hva motiverte dem gjennom ungdomsårene?

Samspill for å bli best
Sigrid Ekran, to ganger verdensmester i langdistanse sledehundekjøring og ”rookie of the year” i verdens tøffeste hundekjøringsløp Iditarod, kommer til seminaret. Hun skal fortelle om jobben som må legges ned for å lykkes i hundekjøring, samt hvordan hun jobber med hundene for å oppnå suksess. Her er et garantert mange gode og tøffe historier. Kanskje noen paralleller kan trekkes til våre skiidretter?

Hvordan behandler vi mennesker?
Oddvar Johnsen har i mange år jobbet med kommunikasjon og mennesker. Johnsen har vært og er engasjert av flere av landets største bedrifter. Johnsen har en eventyrlig formidlingsevne, kombinert med kunnskap og dagligdagse eksempler på hvordan vi bedre kan behandle mennesker. Kanskje får vi noen nyttige tips, og kanskje møter vi oss selv litt i døra. Vi gleder oss enormt til å ta imot Oddvar.

Rett etter siste foredrag blir det uteservering på Norges idrettshøgskole.

Søndag er det grenspsifikke program som ledes av utdanningsansvarlige for hver gren i Norges Skiforbund