Ordføreren med til Falun

Under helgens prøve VM i nordiske grener, var Trondheim representert med en stor delegasjon på studietur for å forberede en mulig VM søknad. I spissen for studiegruppen var Trondheims ordfører Rita Ottervik , varaordfører Arne Brut fra Sør Trøndelag Fylkeskommune , kommunaldirektør Morten Wolden, Trondheim kommune og Sør-Trøndelag skikrets leder, Siri Darell. I tillegg deltok Sparebanken 1 SMN, Trønderenergi og Adresseavisen som representanter for regionens næringsliv. Hensikten med besøket var å se omfanget av et slikt arrangement, samt hvordan Falun som neste års VM arrangør har forberedt seg. Delegasjon fikk presentert Faluns organisering av de mange oppgaver som skal løses både for og lage et sportslig godt ramme, i tillegg til folkefesten et slikt arrangement gir muligheter for. Trondheim har som ønske å kunne trekke med seg hele regionen i et slikt prosjekt. Målet er å kunne legge frem en søknad for FIS innen 1. mai neste år.