Breddeidrett

Breddeidretten skal baseres på en kultur som preges av skiglede, variert aktivitet, sosialt samvær, samarbeid og gode opplevelser. Sør-Trøndelag skikrets jobber for å gi gode, varierte og motiverende aktivitetstilbud til barn, ungdom og voksne i alle grener for ulike ferdighetsnivåer.

Barneidrett

Målet med all skiaktivitet for barn er å gi variert og allsidig treningspåvirkning der gode opplevelser og mestring står i fokus. Dette danner grunnlag for god skiteknikk og gode skiferdigheter, og gjelder for all skiaktivitet.

Utviklingsplan   Skiutstyr   Barn og ski   POLITIATTEST     FORSIKRINGIdrettens barnerettigheter og bestemmelser om barneidrett

Ungdomsidrett

I 2012 startet "Ungdomsløftet" i norsk idrett. Ungdomsløftet er norsk idretts tiårige satsning frem mot 2022 for å rekruttere og beholde flere ungdom i norsk idrett. Målet er at ungdom mellom 13 og 19 år skal være med lengst mulig som aktive, men også i rollen som trenere, ledere, dommere og frivillige med ansvar for ulike oppgaver i klubben.

Ungdomsløftet   Retningslinjer ungdomsidrett