Online betaling/ mottakar

Ynskjer ditt idrettslag å bli registrert som elektronisk betalingsmottakar, eller lurer du på korleis ein som enkeltperson eller klubb betalar ved online påmelding?

BRUKEVEILEDNING NIF BRUKERVEILEDNING VIDEO

For klubb/bedriftsidrettslag/arrangør/særforbund (betalingsmottager)
Man trenger ingen brukerstedsavtale for å betale for påmeldinger/lisenser etc. fra MinIdrett eller SportsAdmin. Det er kun for å motta betalinger at klubben først må registrere seg som Brukersted.

For betalende klubb
Det er ikke nødvendig å registrere seg som Brukersted for å kunne betale til andre (påmeldinger til andre klubbers arrangementer i SportsAdmin eller betaling av lisens).
Da holder det at den som skal betale er registrert som vanlig betalingskunde hos Buypass.

Les mer om hvordan registrere seg som betalingskunde her: https://itinfo.nif.no/For_medlem/utøver/forelder

Påmeldinger til arrangement fra Min idrett
Når utøvere melder seg på til arrangementer der arrangøren har valgt Online Betaling, vil de fra minidrett.no kunne velge mellom to betalingsmåter, «Jeg betaler selv» eller «Klubben betaler».

Når utøveren velger «Klubben betaler», vil påmeldingen automatisk havne i klubbens handlekurv i SportsAdmin, og påmeldingene vil ikke være gyldige før disse er betalt.

Alle personer som er registrert med funksjonene Påmeldingsansvarlig og Arrangementsansvarlig i utøverens klubb, vil automatisk få tilsendt varsel på e-post 5 dager før påmeldingsfristen til arrangementet går ut. 1 dag før påmeldingsfristen går ut, vil det bli sendt ut et nytt e-postvarsel både til Leder, Påmeldingsansvarlig og Arrangementsansvarlig.

Arrangørklubben kan, fram til påmeldingfristen er utløpt, ta ut en liste over «potensielle påmeldinger» som vil vise alle påmeldinger som venter på å bli betalt.
Når påmeldingfristen utløper slettes automatisk alle potensielle påmeldinger der betaling ikke er gjennomført, og disse vil det da ikke være mulig å finne tilbake til.

Postadresse: Sogn og Fjordane Skikrins, Postboks 221, 6802 Førde Besøksadresse: Firdaveien 6, Førde