Stor suksess med rulleskirenn

140 deltakere fra 48 klubber deltok på motorveirennet i Indre Østfold lørdag.

Resultater på skiforbundet.no

Omtale på NRK

NB: Snart påmeldingsfrist! Slitu og Mysen gjentar «motorveisuksessen», og arrangerer nytt rulleskirenn lørdag 16. august på den nye motorveien i Indre Østfold.

Se innbydelsen på skiforbundet.no

Meld dere på her

Det var over 100 deltakere i rennet i mai, og mange koste seg enormt på den splitter nye veien. Tilbakemeldingene var så gode at klubbene setter opp et ekstrarenn 16. august.

- Det er unikt å gå rulleski på denne veien, og dette vil nok være siste gangen langrennsløperne kan gå rulleski på motorvei i Eidsberg. Løperne kan bare glede seg stort til å få gå på denne asfalten igjen. Bedre forhold for rulleski er vel nesten ikke mulig å få, forteller Torkel Ruud i Mysen IF.

Rennet arrangeres drøyt 60 kilometer fra Oslo, og løperne er velkommen til å prøve traseen kvelden før. Det er Mysen IF & Slitu IF som inviterer til rulleskirenn på den nye E-18-parsellen som er ferdig, men som ikke er åpnet rett utenfor Mysen sentrum. I september åpner den nye veien.

Det er klasser fra barn til voksen i rulleskirennet.

- Det er ikke ofte vi kan tilby sånne forhold for rulleski. Vi registrerer at interessen for rulleski er blitt stor, og håper selvfølgelig på noen ekstra deltakere når vi får lov av Statens Vegvesen til å arrangere rennet på en stengt vei. Vi er veldig glad for den velviljen vegvesenet gir, forteller Ruud.

De eldste vil få prøve seg på hele traseen som blant annet inneholder en lang stigning/utforbakke, mens de minste får en mindre kupert løype. Men løypa er åpen gjennom hele dagen, og de som ønsker kan få seg noen ekstra kilometer med trening.
Torkel Ruud (t.v.) og Håvard Lysaker i Mysen IF & Slitu IF inviterer for andre gang til rulleskirenn på en splitter ny motorvei lørdag 16. august.