Oslo Skishow

Oslo Skishow er et årlig rulleskirenn for nasjonale og internasjonale skistjerner med start og målgang på Rådhusplassen i Oslo.

Nye hjemmesider fra 2015

Maiken Caspersen Falla og Eirik Brandsdal vant finalen i 2014. Det var flere tusen tilskuere til stede i det varme sommerværet, og over en halv million seere fulgte sendingen på NRK.

En rekke bedrifter stilte lag i bedriftsrennet og ga sin støtte til "Aktiv mot kreft".

Det er det norske langrennslandslaget som er arrangør sammen med sin hovedsponsor Aker og klubbene i Oslo skikrets.Oslo Skishow er det første rennet i årets Norges Cup på rulleski.

Rennet i Oslo sentrum etterfølges av rennet på Rudskogen (15. juni), Blinkfestivalen i Sandnes (31.juli - 2.august) og Toppidrettsveka (13.-16.august).

Løperne har bestemt at overskuddet fra Oslo Skishow skal gå til stiftelsen Aktiv mot kreft som blant annet etablerer og drifter aktivitets- og pusterom til pasienter

Historikk

Rulleskirennet den 10. juni er det fjerde i rekken, og hele det norske landslaget stiller til start. Alle årene har omtrent ti tusen tilskuere gratis sett konkurranser, både i eliteklassen og i en egen bedriftsklasse. Blant publikummerne er også pasienter og pårørende ved Ullevål universitetssykehus og Rikshospitalet.

Bildegalleri