Snøsikre skianlegg i Oslo

Den viktigste rekrutteringskriteriet for å få flere aktive skiløpere er å ha gode snøsikre anlegg i nærmiljøet. Oslo Skikrets har de siste årene hatt snøsikre bydelsanlegg i Oslo som en prioritert satsingsområde

Oslo Skikrets har de siste årene hatt snøsikre bydelsanlegg i Oslo som en prioritert oppgave. Prosjektet har som mål at midlene kommer hverdagsutøverne og hverdagsidretten til gode. Bydelsanleggene er helt vesentlige for at bydelenes skoler, idrettslag, foreninger og barnehager kan samles på ski der de bor.

Bevilgningen som tildeles fra Oslo Kommune til energiutgifter til snøproduksjonen, er et helt nødvendig element i snøsikringsarbeidet.  Kommunens bevilgning er en del av et spleiselag der Skiforeningen, skiklubbene og Oslo Skikrets jobber for å dekke energikostnadene og andre utgifter til snøproduksjonen.

I tillegg påløper andre kostnader med utkjøring, utstyr og mange dugnadstimer for å få snøen på plass.

Her er en overiskt over rapporter på tidligere tildeling av "Snøsikre anlegg":

Rapport 2023

Rapport 2022

Rapport 2021

Rapport 2020

Rapport 2019

Rapport 2018

Vi takker Oslo kommune, klubbene i Oslo og Skiforeningen for tilgang til ressurser og innsatsen og sammen løfter vi skigleden i Oslo for alle våre innbyggere.

NIF-EPI03, 03