Ungdomsstafetten sommer

9 juni ble Ungdomsstafetten sommer arrangert for 2001-2002 årgangen på Bislett. Dette vil foregikk før Bislett games. 6 kretser stilte med lag og det ble en fantastisk kveld.

Resultater fra kvelden(se side 7-10):

Ungdomsstafetten Sommer Under ExxonMobil Bislett Games 2016!

Landets lovende ungdomsløpere konkurrerer mot hverandre på rulleski under Bislett Games. Petter Northug prøvde seg mot Marcus Hellner på et fullsatt Bislett. Nå er det din tur.

9. juni  2016

- er det klart for sommerutgaven av Ungdomsstafetten. Med over 10.000 tilskuere på Bislett skal landets beste ungdommer konkurrere på rulleski under selveste  Bislett Games. Ungdomsstafetten Sommer (US) følger prinsippene for Ungdomsstafetten Vinter. De fire beste guttene og jentene i 2001 og 2002-årgangen danner kretslag. Kretsene er selv ansvarlig for å ta ut sine løpere.  Det er opp til kretsene om de vil gjennomføre egne uttaksrenn eller basere uttaket på vinterens resultater. Fristen for å melde hvem og hvilke etapper er 31 mai.

VI SKAL SKAPE LANGRENNSFEST PÅ BISLETT!

Alle deltakere og ledere får fri tilgang til Store Stå der vi etablere vår egen heiagjeng. Foreldre, besteforeldre, klubbvenner og andre i langrennsmiljøet får kjøpt rabatterte billetter og kan se finalene i US Sommer, og deretter årets store friidrettsbegivenhet Bislett Games. Vi håper å fylle tribuneplassene vi får tildelt.

PRAKTISK GJENNOMFØRING

Utstyr:

Arrangør vil sørge for rulleski fra IDT og likt utstyr til  finaler på Bislett.  Staver og sko og hjelm må medtas.  Det vil for det meste være NNN-bininger på rulleskiene. Det vil ikke være mulig å varme opp på rulleski da disse trengs i konkurransen.

10. mai hadde vi prolog på NIH for alle 14-15 åringer i Oslo. Dette er grunnlaget for å sette opp kretslag for Oslo.

BLIR IKKE KVALIFISERINGSLØP PÅ NORGES IDRETTSHØGSKOLE, SOGNSVANN

• Det blir ikke kvalifiseringsheat før finalene på Bislett, dette forde vi har 12 lag påmeldt og ikke trenger dette. Følgende 6 kretser har med to lag: Oppland, Telemark og Vestfold, Buskerud, Akershus, Østfold og Oslo.

• Rulleskistafetten går som 4x400 meter på tartandekket, som er ganske mye mer slitsomt enn å gå på asfalt. Her kan syra dukke opp i første sving!

• Stilarten er skøyting. Første etappe vil gå 500 meter, hvor første 100 meter er staking, og hvor skøyting er ulovlig. Lag som bryter regelen blir disket.

• Gutter og jenter i 2001 og 2002-årgang danner kretslag, to gutter og to jenter på hvert. Jente 2002 går første etappe, gutt 2002 andre etappe, jente 2001 tredje etappe og gutt 2001 siste etappe

• 12 lag går til semifinalen på Bislett kl. 17.50.

• De 6 beste lagene møtes i finalen på Bislett kl. 19.10.

• Premieutdeling til de tre beste lagene, blir like
    etter finalen.

Billetter til Bislett:

Hvert av de 12 lagene får 6 billetter til Bislett. De deles ut under infomøte.

Lagene kan kjøpe inntil 12 billetter til rabaterte priser, 250,- voksne/125,- barn under 16 år. For bestilling se: https://www.deltager.no/bislettgames_ungdomsstafetten

FORELØPIG PROGRAM BISLETT 9 juni:

17.50: Semifinale A, 18.00: Semifinale B

19.10: Finale. Premieutdeling umiddelbart etter finalen. Finalene i US 2016 arrangeres tett opp til årets Diamond League stevne på Bislett så det blir fulle tribuner.

PÅMELDING

• Påmelding av antall kretslag innen 15. mai.

• Laguttak med navn - frist forlenget til 2 juni
    Vi ønsker kort presentasjon av hver løper: Navn, klubb, fødselsdato, resultat, andre idretter man driver , ev. kjente familiemedlemmer . Brukes ifm presentasjon av løperne, blant annet av NRK, hvis Ungdomsstafetten blir TV-overført.

• Påmelding: https://response.questback.com/norgesskiforbund/xwp0ua11fm/

Følg ungdomsstafetten på Oslo Skikrets sine sider.

Følg oss på instagram:  Ungdomsstafetten_Sommer

Bli med i konkurransen om å ta de beste bildene fra rulleski-treningene fram mot Bislett Games. Bruk emneknaggene #VeientilBislett og #UngdomsstafettenBislett, og bli med i trekningen av fine premier.

Spørsmål?  Kontakt oss på e-post: post@ungdomsstafetten.com

Invitasjon i PDF

All videre informasjon legges i denne nyhetssaken, følg oss også på Facebook