Oslo kommune hedret skiløpere

Flere skiløpere fra Skikretsen fikk tildelt ærespriser og idrettsstipend fra Oslo kommune.

Heidi Weng, BUL, Anders Gløersen, Rustad og Astrid Uhrenholt Jacobsen, Heming, sine velfortjente ærespriser for sin store innsats og resultater i VM i Falun i 2015 med gullmedaljer i stafett samt individuelle medaljer.

Runa Ulvang, Kjelsås, Philip Sjøen, Bækkelaget og Jonas Uglem Mobakken, OSSL og Lillomarka skiklubb fikk Oslo kommunes idrettsstipend 2016. For ordens skyld, Jonas fikk stipendet som skiskytter og bl.a sitt gull i VM for juniorer i 2015, men han bør nevnes siden han også går langrenn for moderklubben.

To ærverdige klubber; Heming og Høybråten & Stovner, hvor skisporten holdes høyt i hevd, er 100 år i 2016. Disse ble også hedret med en gave fra Oslo kommune.

Årets idrettslag ble Haugerud IF og de fikk også sin velfortjente pris av ny direktør for Bymiljøetaten.

Utdelingen av ærespriser, idrettsstipendier osv ble foretatt av ordfører Marianne Borgen, leder av samferdsels- og miljøkomiteen, Erik Lae Solberg, idrettsbyråd Rina Mariann Hansen og direktør i Bymiljøetaten Gerd Robsahm Kjørven. Leder i OIK, Norvald Mo delte ut prisen til årets ildsjel 2015 som var Sajandan Rutthira.

Vi gratulerer alle prisvinnerne fra Oslo skikrets spesielt, men slutter oss selvsagt til gratulantene for alle prisvinnerne.