Skandinavisk cup i kulekjøring-en suksess

Helgen 28 februar og 1 mars arrangerte Christiania freestyleklubb i sammarbeid med Haukåsløypa skianlegg Skandinavisk cup i kulekjøring. Beste norske ble Aurora Amundsen fra Aron Skiklubb i Drammen som vant klassen sin begge dager.

Scandinavisk Cup i kulekjøring – en suksess i Haukåsløypa

For andre år på rad ble Skandinavisk Cup i kulekjøring arrangert i Haukåsløypa i Drammen. Arrangementet var et samarbeide mellom Christiania Freestyleklubb fra Oslo og Haukåsløypa alpinanlegg. Utøvere fra Oslo, Drammen, Voss, Bergen, Finland og Sverige gjorde arrangementet til en flott skihelg, med imponerende kjøring og kule hopp! Lørdag 28.2 var det konkurranse i singel kulekjøring og søndag 1.mars var det konkurranse i parallell kulekjøring. Beste norske resultat sørget Aurora Amundsen fra Aron skiklubb for, da hun vant elite damer både lørdag og søndag. Aurora leder også Europacupen i kulekjøring.
Arrangementet ble streamet live på LiveStream med seere fra alle de nordiske landene.
Neste konkurranse i SFC arrangeres i Jyväskyle, (F) 7. - 8. mars, deretter er det konkurranse i Åre (S) 27.-29. mars.

Alle resultater er publisert på klubbens Facebookside.