"Venner for livet" Alpinjenter 2002 på samling.

Vi ønsket i helgen velkommen til det første arrangementet for alle Norges alpinjenter født i 2002. 43 jenter var samlet i Hemsedal

Vi er overbevist om at godt miljø på tvers av klubber og kretser er viktig for å skape fremgang.

Vi samlet i helgen 43 alpinjenter født i 2002, , i Hemsedal til barmarkssamling og med fokus på å ha det gøy, inkludere, dele og bry oss. Totalt var det løpere fra 15 forskjellige alpinklubber fra Sauda i vest til Lillehammer i øst.

Fredag kveld var det pizza og åpning av arrangementet. Flere kjente kvinnelige alpinister hadde sendt positive mailer om det å være alpinst og hvor viktig vennskap er.  Terje Skulstad fra Helselabben i Hemsedal var hentet inn som trener. Jentene startet lørdag morgen med Yoga, deretter trening på grustaket. Det var satt av tid til mye lek og morro i programmet, slik at jentene kunne bli ordentlig kjent. Lørdag kveld var det samlet til grill på terrassen for løpere og foreldre, tilsammen 75 personer.

Søndag tok Terje med jentene på løpetur til Rjukanfoss, hvor flere av jentene hoppet fra 9 meters høyde. Friskt med tanke på temperatur i luft og vann og det faktum at det var relativ frisk vind. Samlingen ble avsluttet på Høyt og Lavt klatrepark i Ål Feriepark, hvor jentene fikk prøve seg på å bryte nye barrierer.

Samlingen var et magisk øyeblikk for løperne og foreldre. Nye vennskapsbånd er knyttet og neste samling av alpinjentene blir på Filefjell i anledning det tradisjonsrike rennet 1. mai helgen med trening og renn. Neste høst samles alpinjentene igjen til barmaksamling.

Tilbakemelding fra løperne og foreldrene var helt enestående og viser at slike miljøskapende tiltak har en mening.