Julehilsen fra Oslo skikrets

Vi har vært gjennom et hektisk år på flere områder. Vi fikk en hektisk og kort vinter pga. snøforholdene. En del skirenn måtte avlyses for første gang på mange år. Men dette til tross, vi fikk mange gode sportslige resultater av aktive løpere fra Oslo skikrets både på toppnivå, rekrutteringslandslag, juniorlandslag og i de aldersbestemte klassene.

Oslo Skirkets er storleverandør av løpere til diverse landslag, world-cup, E-cup osv.  Arbeidet i komiteer, i team og i klubber er i så måte meget viktig. La oss sammen sørge for å fortsette det gode arbeidet.

Det begynner å lysne litt på anleggsfronten, selv om det er et stykke igjen før vi er i mål mht. lokale skianlegg. Men arbeidet med Linderudkollen er i gang. Lillomarka idrettspark sin reguleringsplan er godkjent og tiltak kommer antagelig så smått i gang i 2015. Skullerud skianlegg får antagelig godkjent sin reguleringsplan like over nyttår og tiltak kan komme i gang i 2015.  Deretter står Lyn sitt skianlegg for tur (Sognsvann snøpark).

Parallelt har den "gamle" OL-etaten jobbet med planer for Grønmo og Grefsenkleiva og det er begge steder gjort et stort grunnlagsarbeid. Begge steder må det på plass reguleringsplaner. Det er viktig at skikretsen støtter opp omkring dette arbeidet, spesielt er behovet for å få realisert planer og utvikling av Grefsenkleiva. Her ligger antagelig noe av det største potensialet for framtidig bruk sett på landsbasis.

Midstuen er blitt det midtpunktet for hopp og kombinert som vi håpet på. Det jobbes med å få flyttet småbakkene i Linderudkollen inn i den gamle 50 m og det skal gi gode forhold for de yngste også i dette anlegget. Det jobbes med Driftsavtaler for de "sma" men viktige alpinanleggene i Oslo. I Ingerkollen er det ny driver, men med IRS som den store brukeren. Det produseres snø i alle anleggene og vi er klare for en ny flott sesong.

Med håp om en fredfull og god jul med enda mer snø

mange hilsener  Administrasjonen og leder Gudbrand Bakke