Spennede inspirasjonskveld for skitrenere

UNICEF Norge og Skiidretten inviterte skitrenere til inspirasjonskveld på Idrettshøgskolen i oktober

Over 60 skitrenere møttes på Idrettshøgskolen for å få inspirasjon og faglig påfyll før sesongen setter igang for fullt. Kristin Oudamyer snakket om hvor viktig man kan være som trener og at en "god" voksenkontakt kan være et "være eller ikke være" for barn og ungdom som ikke har dette i andre settinger. Hun pratet om hvordan man kan kommunisere med barn/unge man tror er i en vanskelig situasjon. All adferd har en "årsak" - KRISTIN PRESENTASJON  Alexander Stöckl tok frem noen historier om sine møter med ungdom som har hatt en "utfordrende" adferd og hvordan man kan løse slike utfordringer, og hvordan man kan gjør slike saker en bra sak som gir en positiv løsning.  Hans viktigste oppfordring til salen var HØR-SE- FORSTÅ.

”Du er viktigere enn du tror" - se hele invitasjonen

Idrettshøyskolen, torsdag 23.oktober kl.18.00-20.00 ,matservering.

Hvem kommer? Kristin Oudmayer, UNICEF Norge og hopp treneren Alexander Stöckl  - hva med deg??

Som trenere møter vi mange barn og unge, og de aller fleste av dem har det heldigvis godt. Men mange har også en tøff hverdag, selv om de tilsynelatende klarer seg.( I blant skjer det likevel en endring hos disse barna, uten at vi forstår hva det er som skjer eller hvorfor, og mange dropper også ut av idretten uten forklaring. )

For å inspirere deg og andre trenere, og for å gi dere kunnskap om hvordan dere kan oppdage barn som strever, og hvor lite som skal til for å utgjøre en stor forskjell, har vi gleden av å invitere til inspirasjonskveld 23.oktober.  Kristin Oudmayer er fagansvarlig i UNICEF Norge og forfatter av to bøker om mobbing, og  Alexander Stöckl tidligere østerisk skihopper og norsk landslagstrener i hopp siden 2011.

PÅMELDING - Av praktiske grunner, ønsker vi å ha en oversikt over hvor mange som kommer. Vi ber derfor om at påmeldingen skjer innen fredag 17.oktober. Det blir fort fullt, og vi praktiserer førstemann til mølla.

Om prosjektet ”Du kan være Den ene”:

UNICEF Norge samarbeider med Norges Idrettsforbund om å løfte opp betydningen av trygge voksne i idretten. Vi vet at én voksen som bryr seg om et barn som har det vanskelig, kan være helt avgjørende for hvordan det går med det barnet i fremtiden. Flere voksne kan fortelle om en trener som så bakenfor all banningen på treningsfeltet, eller den sjenerte som bare ville være innbytter.

Gjennom prosjektet ”Du kan være Den ene” ønsker UNICEF Norge å inspirere voksne til å se forbi den umiddelbare oppførselen til barnet. Som trener eller leder i barneidretten er du allerede positivt innstilt til barn, og vet betydningen av å være en god rollemodell. Sannsynligvis føler du ansvaret vi alle har for hverandres barn. Ofte er det ikke så mye som skal til for å utgjøre en positiv forskjell. Du kan være den ene, derfor er du så viktig.