Oslo dominans i Tour de Ski.

Sykt moromt sa Martin Johnsrud Sundby fra Røa på fredag og søndag så gikk han helt til topps på alle måter. Tour de ski ble "nesten" Tour of Oslo

Martin Johnsrud Sundby fra Røa vant som de fleste vet søndag det prestisjetunge Tour de Ski. Heminjenta Astrid Uhrenholdt Jacobsen ble nummer to og Heidi Weng fra BUL som ble nummer tre på kvinnenes Tour de Ski. Dette er utrolig imponerende innsats av alle tre og disse utøverne er særdelse gode representanter for skiidretten i Oslo.  Klubbene er det viktigste grunnlaget for å utvikle både topp og bredde. At Oslo klubbene har tre av seks pallplasser sier mye. Klubbene i Oslo har ikke de beste arbeidsvilkårene når det gjelder anlegg, økonomi og er i sterk konkurranse med et mangfoldig idrettstilbud. Vi ser allikevel at interessen for siidrett blomstrer og at pågangen for å være med å drive skiidrett  klubbene er større enn noen gang.  Vi ønsker alle utøverne som skal til OL lykke til med forbereelsene.

FIS sine sider om arrangementet