Oslo skikrets har fått julegave

Like før jul fikk skikretsen en hyggelig julegave som komme de alpine idrettene til gode.

Vi hadde fått visse signaler et par uker i forveien, og lørdagen før jul inviterte styreleder  Ingrid i Kjelsås il, Alpingruppa til kaffe, kaker og underskrift av avtale med tidligere leder i Grefsen IL, Bjørn Pedersen.

GrefsenILl ble nedlagt for flere år siden, men har siden mange år tilbake hatt eiendomsretten til en tidtakerbu/varmestue nederst i Grefsenkleiva. Asbjørn Søvik fra Alpinkomiteen i kretsen og jeg var til stede.

Avtalen går ut på at rettighetene til huset overføres fra gamle Grefsen IL v/Bjørn Pedersen til Oslo skikrets. Løpende vedlikehold/dugnad og disponering  koordineres av Kjelsås il, Alpin (som største bruker)  Alle klubber som bidrar til dugnad skal ha tilgang  til bua iht. til fastsatte retningslinjer.

Bjørn Pedersen er et meget hyggelig bekjentskap, en person som fortsatt har et stort hjerte for skiidrett generelt og spesielt alpinsporten. Og som ikke minst brenner for en videre utvikling av Grefsenkleiva som arena for alpint og andre skidisipliner. All skihistorie fra Oslo og Grefsenkleiva som Bjørn sitter inne med må jeg prøve å få med meg ved en seinere anledning.

Mange takk til Bjørn, "gamle" Grefsen il.  Dette ble en god julegave. Gudbrand Bakke Leder Oslo Skikrets