Hederspris til Sigrid

Sigrid Snuggerud fra Gjøvik Skiklubb ble hedret med Konpeparets Jubileumspokal under skikretsens storsamling på Beitostølen. Vi gratulerer!

Hedersprisen ble etablert i forbindelse med Kongeparets 75-års jubileum, da Norges Skiforbund valgte å overrekke Kongeparet en gave knyttet til en hedersbevisning til unge utøvere i krets, fremfor en gave til selve Kongeparet.

Prisen skal være en inspirasjon for juniorløpere som viser holdningsskapende engasjement og som bidrar og arbeider for skiidrettens verdigrunnlag og visjon 'Mange gode glade skiløpere'.

Kriterier en skal vektlegge hos kandidater som tildeles hedersbevisningen:

• Inkluderende
  • Humørspreder
  • Deltagende
  • Rette verdier
  • Fair Play
  • Ambassadør for sporten
  • Stort frivillig engasjement og uegennyttig innsats for skiidretten
  • Sportslig resultat (lite vekting)

Sigrid ble nominert av både skikretsens langrennskomité og egen klubb, Gjøvik Skiklubb. Tildelingen ble gjort av skikretsstyret.

Her er noen av årsakene til at Sigrid er en høyst fortjent vinner av prisen:

• Alltid positiv i treningsgruppa (Gjøvik Toten Langrenn), både støtter og gleder seg over andres prestasjoner og er rask til å ta på seg oppgaver som kommer hele gruppa til gode.
  • Nestleder i klubbens hovedstyre og går nå inn i sitt andre år i det vervet.
  • Tok Trener 1 kurs sist høst og har bidratt som trener for klubbens 10-12 åringer  sesongen 2015-16.
  • Har vært en del plaget med skader, som gjør at hun i perioder er ute av trening og har ikke dominert øvre halvdel av resultatlistene. Likevel klarer hun å holde humøret oppe og involverer seg like sterkt i andres prestasjoner.
  • Sist vinter fikk juniorgruppa vår ansvaret for premiering og premieutdeling i Øverbystafetten, som er en stafett med 130-150 3-mannslag. Det var da naturlig for oss å henvende oss til henne. Hun tok jobben på strak arm, og organiserte resten av juniorgruppa med både humør og bestemthet. Resultatet ble topp.

Skikretsen gratulerer Sigrid med en vel fortjent pris, og vi håper å ha glede av henne i mange år framover!

Vinnere 2015:
* Kristoffer Hettervik, alpinist, Lillehammer Skiklub