NM junior 2016 langrenn

Mattis Stenshagen gikk inn til NM-gull i lørdagens fristilrenn, mens Mathilde Myhrvold vant sølv og Marte Mæhlum Johansen bronse - gratulerer!

Over 1000 deltakere er ventet til årets junior-norgesmesterskap langrenn som starter på Gåsbu på fredag. Mesterskapet sendes LIVE.

Det er lørdagens fri-distanser som samler flest deltakere, mens det på stafettene er 150 guttelag og 73 jentelag. Statoil norgescup for juniorer er også lagt inn i junior-NM.

Vang skiløperforening og Norges Skiforbund har gått sammen om å produsere mesterskapet for WEB-TV.  Se mesterskapet her.

Lørdag 12. mars, fri teknikk:
K17, K18 og K19/20 - 5 km
M17,M18 og M19/20 - 10 km

Kvinner 17 år
Det ble en ny fjerdeplass til Marit Øygard, Rogne IL, og en flott 6. plass til Tuva Bakkemo, Gjøvik Skiklubb. Juni Arnekleiv, Dombås IL, kom på 11. plass.
Resultat kvinner 17 år

Kvinner 18 år
Etter gårsdagens fjerdeplass smakte det nok godt med 2. plass på dagens fri teknikk for Mathilde Myhrvold, Vind IL.  Mari Nordlunde, Follebu Skikubb, ble nr. 13 og Anna Grøntjernet, Svea Skilag, gikk bra også i dag, med en 15. plass.
Resultat kvinner 18 år

Kvinner 19/20 år
Marte Mæhlum Johansen fra Østre Toten Skilag gikk inn til nok en pallplass, og nok en 3. plass, bak Udnes Weng-tvillingene. Kristine Alm Karsrud, Raufoss IL langrenn, fulgte opp med en 16. plass og Marte Håkenstad-Bråten, Lillehammer Skiklub, ble nr. 19.
Resultat kvinner 19/20 år

Menn 17 år
Anders Kolstadbakken fra Rogne IL ble også i dag best av våre, på en 11. plass.
Resultat menn 17 år

Menn 18 år
Kristian Jakobsen, Gjøvik Skiklubb, gikk et bra løp i dag også, og endte til slutt på en 22. plass.
Resultat menn 18 år

Menn 19/20 år
Fra sølv i går til gull i dag, gratulerer Mattis Stenshagen fra Follebu Skiklubb!
Resultat menn 19/20 år

Fredag 11. mars, klassiske distanser:

K17 7,5 km - K18 10 km - K19/20 15 km
M17 10 km - M18 15 km - M19/20 20 km

Kvinner 17 år: Det holdt ikke helt til pallen, men Marit Øygard fra Rogne IL var 2 små sekunder fra, på 4. plass, mens Tuva Bakkemo fra Gjøvik Skiklubb var 5 sekunder bak der igjen, på 5. plass. Dorthe B. Seierstad, Raufoss IL langrenn, gikk også fort, på en 12. plass.
Resultater kvinner 17 år

Kvinner 18 år: Mathilde Myhrvold fra Vind IL hadde ambisjoner om pallen, men kom 10 sekunder for sent, på en 4. plass. Anna Grøntjernet fra Svea Skilag leverte også et meget bra løp, på en sterk 8. plass.
Resultater kvinner 18 år

Kvinner 19/20 år: Her kom Opplands første medalje, da Marte Mæhlum Johansen fra Østre Toten Skilag gikk inn til 3. plass. Gratulerer!
Resultat kvinner 19/20

Menn 17 år: Anders Kolstadbakken fra Rogne IL ble best at våre gutter, på en 8. plass.
Resultater Menn 17 år

Menn 18 år: Johannes Bjertnæs, Jevnaker IF ski, gikk inn til 15. plass og Kristian Jakobsen, Gjøvik Skiklub. til 17. plass i Gutter 18 år.
Resultater menn 18 år

Menn 19/20 år: Mattis Stenshagen fra Follebu Skiklubb fortsetter å imponere med god fart i sporet, i dag ble det 2. plass og NM-sølv! Johan Sørum Gangsø fra Gran IL gjorde også sine saker svært bra, med en 8. plass.
Resultater menn 19/20 år

Søndag 13. mars, stafetter:
Kvinner 4 x 3,75 km
Menn 4 x 5 km

Opplands førstelag var 15 små centimetre fra pallen i dagens stafett på Gåsbu. Dermed ble det en 4. plass på Marte Mæhlum Johansen, Kristine Alm Karsrud, Marit Øygard og Mathilde Myhrvold. Oppland 2 ble nr. 9.
Resultater stafett kvinner

Gutta fikk det litt tøffere og Oppland 1 endte til slutt på en 8. plass.
 Resultater stafett menn

Hjemmeside NM jnr. Start/resultatlister Nyheter
Løypeprofiler/kart Innbydelse Premieutdeling

Kretsledere
* Ragnhild Soleng, tlf. 951 48 990
* Tom Nøvik, tlf. 907 90 573

Overnatting
Skikretsen har reservert rom på Høsbjør Hotel.
Romfordeling pr. 8. mars

Bestilte smøreboder gjennom skikretsen
Lillehammer Skiklub (4), Team Valdres (4), STEIL (1) og Ringebu-Fåvang Skiklubb (1)

Regionkontakter
Lillehammer: Øyvind Trøen
Hadeland: Gøran Syversen
Gjøvik/Toten: Ragnhild Skjærli

Løpermøter
Det er ikke mange som har bestilt hotellovernatting sammen med kretsen, naturlig nok. Vi vil avholde løpermøter med dem som bor på hotellet, og informasjon vil bli lagt ut på den lukkede gruppen på Facebook. Startnummer vil dere finne i en av smørebodene.

Stafetter
Vi minner om at dersom noen IKKE ønsker å gå stafett, må vi få beskjed. Lagoppstillingen vil bli publisert på Oppland Skikrets sin hjemmeside og den lukkede Facebook-gruppen etter kl. 17 lørdag, eller så snart lagene er klare. ta kontakt med Tom, Ragnhild eller regionkontakten din dersom dere lurer på noe eller ikke skal gå stafetten.