2 x seier til Kvåle

Kvinnene fra Oppland imponerte stort i Norgescup senior i Meråker i helgen, og best av alle begge dager, Barbro Kvåle.

Lørdag 13. februar, sprint
Opplandsjentene slo til med fire av seks finaleplasser på lørdagens sprint. Barbro Kvåle fra Lillehammer Skiklub og NSF Rekrutt vant, foran Mari Eide fra Øystre Slidre IL og Team Veidekke Innlandet (TVI). I tillegg fikk TVI to jenter til med i finalheatet, med Mari Gussiås, Lillehammer Skiklub, på 4. og Thea Krokan Murud, Roterud IL, på 5. plass.

Herreklassen ble vunnet av Even Northug, med Even Sæteren Hippe fra Lillehammer Skiklub og Team Veidekke Innlandet.

Resultater
 Sprint F kvinner - Sprint F Menn - Kvinner U23 - Menn U23

Søndag 14. februar, klassisk fellesstart
Kvinneløperne våre fortsatte å imponere i søndagens klassiske fellesstart, og nok en gang va Barbro Kvåle først over målstreken. Mari Eide gikk inn til 4. plass og Marthe Bjørnsgaard, Lillehammer Skiklub og Team Veidekke Innlandet, til 7. plass.

I herreklassen imponerte Daniel Stock fra Lillehammer Skiklub med en sterk 2. plass.

Resultater
20 km C fellesstart kvinner 14.02.16   30 km C fellesstart menn 14.02.16

Sammenlagt
Det betyr også at Barbro topper sammenlagtlista p.t., foran Mari Eide. I herreklassen leder fortsatt Martin Løwstrøm Nyenget, Lillehammer Skiklub, som ikke gikk på Meråker i helgen.

I U23-klassene ligger Marthe Bjørnsgaard på 2. og Thea Krokan Murud på 3. plass, mens Håvard Solås Taugbøl, Lillehammer Skiklub, er beste lokale utøver i herrreklassen, på 5. plass.

Poengliste sammenlagt NC senior/U23 2015-16

På vegne av Norges Skiforbund inviterer IL Varden Meråker til Statoil Norges Cup.

* Lørdag 13. februar: Sprint, fri teknikk
* Søndag 14. februar: Menn 30 km klassisk teknikk
                                        Kvinner 20 km klassisk teknikk
                                        U23-mesterskap

Leder fra kretsen
Hanne Kvåle, tlf. 951 71 110

Overnatting
Skikretsen bor på Kirkebyfjellet Konferansesenter.
Romfordeling pr. 11. februar

Måltider
07.00-09.00 Frokost og matpakkesmøring
17.00-19.00 Middag
Kveldsmat vil bli satt ut i hyttene/leilighetene.

Torsdag 11. februar kl. 17.00 - ca 21.00 vil det bli servert middag (viltgryte m/potetpurre og grønnsaker) etter hvert som vi kommer.

Løpermøte
... fredag 12. februar kl. 20.30 i stua i hovedhuset.
 Arrangørens hjemmeside